דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מוכנים להיות כחומר ביד היוצר

מוכנים להיות כחומר ביד היוצר

להיכלל באחרים ולשבור את ההתנגדות הגדולה בכניסה אפשר רק על ידי זה שאני עושה את עצמי אפס. ואז אני יכול להיכנס למערכת מבלי שירגישו, כמו וירוס, והמערכת לא תרגיש אותי. קשה מאוד להתגונן מפני וירוסים, מפני שהם יודעים להפוך לבלתי מורגשים עבור המערכות ההגנתיות של הגוף.

באותה המידה, שכל אחד מאיתנו ירגיש ויציג את עצמו כלפי החברה כאפס מוחלט, במידה הזאת הוא יוכל להיכלל יותר לתוכה. צריכים להשתדל להנמיך את עצמנו בצורה מקסימלית ובזה אנחנו ניכלל יותר מכולם. דווקא בזה אנחנו צריכים להתחרות בינינו: מי יבטל את עצמו יותר. כל אחד צריך להשתוקק לזה ולעורר את האחרים.

החברה תתכלל יותר ויותר חזק באותה המידה שכל חבר יבטל את עצמו כלפי האחרים. וכאשר ההתכללות ההדדית הזאת תגיע למדרגה המינימלית הראשונה, אז אנחנו נהפוך להיות כאחד, ומייד נרגיש את הקשר הראשון שלנו עם הבורא. מאחר ואנחנו ביטלנו את הצורה האגואיסטית, ומוכנים להיות כחומר ביד היוצר, אז מייד תתגלה בנו צורת הבורא.

ואחר כך מוסיפים לנו עביות נוספת, ואנחנו שוב צריכים לבטל את עצמנו כדי להתכלל זה בזה. כך אנחנו עובדים, עד שמגיעים ומתמזגים לאחד שלם, ללא שום צורה, מוכנים לכל דבר, כלומר להיות כחומר ביד היוצר. אז אנחנו שוב נקבל את צורת הבורא: כבר יותר מדויקת ויותר מבוררת, ומתוך זה נכיר אותו יותר.

הבורא מתחיל לשלוט בנו וימלא אותנו בתכונות הרבגוניות שלו, בזה שמתלבש בכל המחשבות והרצונות שלו וניתן להם צורה משלנו. כך אנחנו מגיעים לראשונה למצב כזה, שבכל החומר שלנו תהיה נוכחת רק צורת העליון.

אבל בדרך למצב הזה ישנם חלקים שמסוגלים להסכים ולהזדהות עם הצורה הזאת, וישנם חלקים שאינם יכולים להסכים ולכן מצטמצמים ומתרחקים מהאחרים. כך אנחנו מתקדמים: העיקר, זה ההתכללות ההדדית, והיא נעשית על ידי הכנעה עצמית כלפי אלו שאתה רוצה להיכלל בהם.

מתוך ההכנה לשיעור, 21.01.2014

ידיעות קודמות בנושא:
נקודת הדבקות הראשונה בבורא
מקום ניטרלי
אנשים רגילים עם אפשרויות אין סופיות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest