דף הבית / מוות של קרובים

מוות של קרובים

שאלה מה – Facebook: מהי הסיבה לכאב שאותו חשים כאשר אדם קרוב נפטר?

תשובתי: הכאב מפטירתו של אדם קרוב הוא כאב אגואיסטי בלבד, כמו גם כל כאב אחר שלנו. אנחנו מרגישים שכבר איננו מקבלים משהו שרצינו והיינו יכולים לקבל או שכבר קיבלנו ממנו בעבר. אפילו כשאנחנו מתגעגעים לאדם אחר וכביכול מבכים אותו, אנחנו למעשה מבכים את עצמנו, מפני שהטבע שלנו אגואיסטי לחלוטין ומתוכו האדם מבכה את היעלמותו של האדם מחייו, על כך שאינו יכול ליהנות ממנו, מנוכחותו, מהשתתפותו!" רק כך!

שאלה: מהי תחושת הכאב מאובדן של אדם קרוב עבור מי שנמצא בדרגה רוחנית?

תשובתי: בדרגה רוחנית אין אבדות! יש רק רכישה, התעלות מדרגה לדרגה.

שאלה: היית קשור מאוד למורה שלך, הרב"ש. כיצד הרגשת כאשר הוא נפטר?

תשובתי: אני לא הצטערתי ולא בכיתי, אבל היו לידי תלמידים אחרים שלו שבכו בכי מר.

שאלה: האם הוא היה כמו אבא עבורך?

תשובתי: הוא היה האדם הכי הקרוב אליי, אבל הרגשתי שמתרחשת התעלות שלו ואין בכך שום אובדן. הוא עצמו החליט ללכת בצורה כזאת והרגשתי בכך כמה ימים קודם לכן, למרות שלא נראו אצלו שום סימנים לחלוטין. פתאום הוא קיבל התקף לב מידי וזהו.

הערה: יש תפילה יהודית לנפטרים, "קדיש".

תשובתי: זו לא תפילה לנפטרים, בתפילה זו אנחנו מהללים את הבורא: "יתגדל ויתקדש שמיה רבא!" אין דמעות ובכי! אפילו לא מוזכר שם שמישהו נפטר, שמישהו התנתק ממני, נעלם משדה הראייה שלי וכבר איננו יותר, שהוא עלה לבורא. כל זה איננו! אלא רק: "יתגדל ויתקדש שמיה רבא!".

שאלה: האם זו הגישה לכאב על אלה שנפטרו?

תשובתי: ברכה לבורא זו הגישה הנכונה ביותר. עלינו לעבור מהרגשת העולם שלנו דרך הגוף הפיזי, להרגשת העולם הרוחני דרך הנשמה. אז, נבין את האמת ונראה שאף אחד לא מת, ששום דבר לא הולך לאיבוד, כולנו נמצאים יחד, צריך רק להשיג את התחושה ההדדית הזאת.

מתוך תכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 22.6.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest