דף הבית / המשבר ופתרונו / מודלים כלכליים חדשים

מודלים כלכליים חדשים

דעתו של י. אגמירזיאן (I. Agamirzyan), מנכ"ל המכון להתפתחות של הפדרציה הרוסית: אנחנו חיים ברגע ייחודי בהיסטוריה, כאשר לראשונה בתולדות האנושות, התקשורת העולמית הפכה לנגישה וללא תשלום. מעולם לא היה מצב שאנשים יכולים לתקשר בחופשיות ללא קשר למיקום. והתקשורת היא הבסיס של היחסים החברתיים. עד ימינו, כל החברות נוצרו על הבסיס של קירבה גיאוגרפית. תעשיות הרכב והתעופה, האינטרנט והטלפונים הניידים שינו את דרך החיים של האנושות, את העולם, את המודלים של ההתנהגות והצריכה.

נוצר סכסוך בין אובייקט הניהול לבין מערכת הניהול. המשבר הגלובלי הפך להיות קבוע.

המערכת הפיננסית העולמית מנוהלת מארצות הברית לטובת האינטרסים של ארצות הברית. המערכת התעשייתית של הכלכלה העולמית מנוהלת מסין, לטובתה.

חלק מהפונקציות מנוהלות על ידי התאגידים הבין לאומיים, לטובתם.

האינטרסים המנוגדים האלה קורעים את העולם, ומכניסים לעימות עם ארגון הכלכלה העולמית.

היום צריך לבנות מערכות של ניהול התאגידים על ידי הגופים השיתופיים. היום המודל הקלאסי של מיקור המונים (Crowdsourcing) הוא סיעור מוחות שבו כל מי שמעוניין יכול להשתתף באמצעות תקשורת מרחוק.

התייחסותי: אין ספק, שהעולם יגיע להבנה שהוא סגור, גלובלי, אינטגרלי, אף על פי שאנחנו, בגישה האינדיבידואליסטית שלנו לסביבה, לא רוצים לקבל אותו כקשור לאחד שלם. אבל המציאות תכריח אותנו לכך. כדאי להתקדם לכך במודע, להסתמך לא על הרצוי אלא על העובדות, החוקים ומערכת היחסים החדשים שמתגלים בתוך החברה והציביליזציה. הדבר יאפשר לנו להתחיל לבנות את מערכות הניהול החדשות והיעילות עם הפסדים וסבל נמוכים.

ידיעות קודמות בנושא:
העולם הגלובלי: בעיית הניהול
דעות על טבע המשבר והעתיד שלנו
הגלובליזציה היא לא תהליך, אלא מציאות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest