דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מודה על הרצונות השבורים

מודה על הרצונות השבורים

מתוך מאמר ח' מספר "שמעתי", "מהו, הבדל בין צל דקדושה לצל דס"א":

"יש להבחין, ב' בחינות, א) שעדיין יש לו, היכולת להתגבר על ההחשכות וההסתרות, מה שהוא מרגיש, ולהצדיק את ה', ולהתפלל לה', שה' יאיר את עיניו, שיראה שכל ההסתרות, מה שהוא מרגיש הוא בא מה', היינו שהקב"ה מסבב לו, כל זה, מטעם, בכדי שיגלה את תפלתו, וישתוקק להתדבק בו ית', ובמצב הזה, עדיין הוא מאמין בהשגחתו ית'.

ב) כשהוא בא לידי מצב, שכבר אי אפשר לו להתגבר, ולומר שכל היסורים והמכאובים, מה שהוא מרגיש, הוא מטעם שהבורא שלח אותם אליו, כדי שע"י יהיה לו סיבה, לעלות בדרגה, אז הוא בא לידי מצב, של כפירה ח"ו, היות שאין הוא יכול להאמין, בהשגחתו ית', וממילא אין הוא יכול אז להתפלל."

הכול עובד לפי אותו העיקרון: "אין עוד מלבדו", ו"טוב ומטיב". וכל העבודה שלנו היא להשיג את העיקרון הזה בכל מצב ומצב שאנו עוברים. ובהתאם לעיקרון הזה אנחנו צריכים להעריך את כל החיים שלנו, וכאן אי אפשר להסתדר ללא התמיכה של הסביבה. אחרת האדם לא יכול להחזיק.

כל המצבים נשלחים לנו על ידי הבורא, כלומר נקבעים על ידי השפעת האור העליון על ה"רשימות" והמצב השוטף שלהם זה כלפי זה. אבל בין ה"אור" וה"רשימו" נשאר מקום ריק לצורך הבחירה החופשית שלנו ולמתן יגיעה. ואת המקום הזה האדם צריך למלא.

יש חוסר מגע זה עם זה, שנקרא "הסתרה". האדם צריך לתת לזה יגיעה כדי להסיר את ההסתרה הזאת ולהשלים את המגע הזה בינו לבין הבורא, בין ה"רשימו" וה"אור", ולהביא להתאמה ביניהם. ה"רשימו" מתגלה כשבור, ולכן הוא תמיד מתגלה בצורה של חסרון, אי נעימות, הסתרה, דחייה, מפני שכך היא הראייה של השבירה ואני צריך לקבל את זה כקריאה והשתוקקות למגע בכל התנאים שנוצרו.

זה נקרא עבודה "למעלה מהדעת". יכולה להיות אצלי הרגשה לא נעימה בלב, ובשׂכל אני לא יכול לשלב את כל הבעיות שלי עם הטוב והמטיב, אבל למרות הכול, העבודה שלי במוחא ובליבא צריכה להיות בלתי תלויה במצב הפנימי שלי. זה נקרא שאני מדלג על ה"רשימו" שהתגלה, עולה מעל ל"רשימו" השבור, כאילו שה"רשימו" הזה מתוקן. זאת אומרת, אני מרגיש את עצמי כאילו שנמצא בגילוי של הטוב המוחלט ושל אין עוד מלבדו ונמצא פנים בפנים עם הבורא.

ואז אני מודה לבורא על זה שהוא שבר את הרצונות שלי, כי רק כך אני יכול להשיג את הרוחניות כיתרון אור מתוך חושך. שדווקא בהופכיות של ה"רשימו" וה"אור" אני כל פעם מגלה מה זה האור.

מתוך ההכנה לשיעור, 23.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
חזרה מהסתר כפול
הלילה שלפני היום
לגלות את טובו של הבורא, ולא את המתנות שלו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest