דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מה שלא יודעת אף מגדת עתידות

מה שלא יודעת אף מגדת עתידות

החופש מתחיל שם היכן שאני מחליט: האם אני מנוהל מלמעלה או לא, האם הבורא קיים, האם אני תלוי בו בכל 100%? ואם לא, אז מהו החופש שלי? אם אין שום חופש ולא ניתן לשנות שום דבר, אז אין על מה לחשוב אפילו. אך אם אנחנו מסוגלים לבצע פעולות חופשיות, אז במה הן מתבטאות?

כאן מתחיל הבירור: לשֵם מה אני חי, מה משמעות החיים שלי, מה יהיה איתם, מה התועלת בהם? כלומר אני רוצה לדעת, האם אני בעל הבית על החיים שלי והאם אני יכול לשנות בהם משהו? השאלות האלה הן כבר ממדרגת המדבר שבאדם. כל הבירור הוא היכן אני יכול לפעול בעצמי, בניגוד לבורא, לטבע ששולט בכל – האם קיימת נקודה חופשית מחוץ לי, בנפרד מכל הטבע.

בדרגת החיים הבהמיים הרגילים, איננו יכולים לשנות דבר, ולכן ניתן לנבא מראש כיצד הכול יתרחש. אך מה יהיה בחיים העליונים, בדרגת "האדם" שבך, בקשר שלך עם הבורא, באזור החופש שלך, על זה לא יודעת אף מגדת עתידות. היא יכולה לנחש מה יתרחש ברמת העולם הזה, עם הגוף הבהמי שלך.

לכן, מתחת למחסום אין בחירה חופשית, היא קיימת רק ברוחניות. אם לבהמה אין חופש, אז למה הגוף הבהמי שלך חייב להיות שונה במשהו? אך הנשמה נמצאת גבוה יותר ומצייתת לכוחות אחרים, בעולם אחר, במימד שונה. ביחס אליה אנחנו יכולים לדבר על החופש. ואיזה חופש יכול להיות בעולם הזה, אם הגופים הביולוגיים שלנו מנוהלים בצורה קפדנית על ידי תענוגים וייסורים. בחירה חופשית קיימת רק בעולם הרוחני בקו האמצעי.

אל תבזבזו אנרגיה לחינם על החיים הגשמיים, מעבר למה שצריך לקיום מינימאלי. מהחיים הגשמיים האלו לא ניתן לקבל יותר, ואם תדרוש יותר ממה שדרוש להכרחיות, אתה רק תסבך את החיים שלך. אך אם אתה מנצל את הכוחות הנותרים על הרוחניות, אתה מרוויח. כזה הוא חוק הטבע: בחיים האלו צריך להבטיח לעצמך קיום נורמאלי, ואת כל שאר האנרגיה והשׂכל להקדיש להשׂגת רוחניות, שם תמצא מילוי אמיתי.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "בחירה חופשית", 15.10.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
כיצד להפוך את הגורל
נקודת החופש הבלתי מושגת
כיצד למצוא את נקודת החופש שלי?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest