דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מה שאני משתוקק אליו, שיתממש

מה שאני משתוקק אליו, שיתממש

שאלה: איך אני מברר את האגו שלי בעולם הרוחני, אם אני עוד לא נמצא שם?

תשובה: אני מברר את התכונות הרוחניות שאיני נמצא בהן בהסתמך על היחס שלי עם החברים, משום שאני מנסה להתגבר על האגו שלי, להיות קשור איתם בערבות. וההשתוקקות שלי בקבוצה, כשאנחנו כמובן עובדים ביחד ומנסים להתחבר, היא לגמרי דומה למצב הזה, לרצון הזה שבו אנחנו צריכים להיות בעולם העליון.

אני משתוקק לכך כמו ילד שמשחק בלהיות מבוגר, כך הוא לומד. כך גם אנחנו כשמתחילים לעבוד במקום חדש, בהתחלה לומדים באיזה שהוא מדגם, תבנית, אך לאט לאט הופכים להיות מקצוענים.

אותו הדבר גם בעבודה הרוחנית שלנו. אני לא יודע מהו האור העליון, אני לא יודע מהו המצב העליון הבא. המציאות העליונה הזאת נמצאת מחוצה לנו, ואנחנו לא רואים איך נגיע אליה, אבל העולם שלנו נברא בשביל שנגיע למציאות העליונה הזאת, הרצון המשותף שבור למיליארדי חלקים כדי שאנחנו נוכל לעבוד דווקא איתם, לאסוף את החלקים האלה ביחד, ללמוד לאסוף את החלקים בצורה כזאת, שמצד אחד נראה שאנחנו לא מסוגלים לאסוף אותם ביחד, אבל מצד שני מאוד נרצה לעשות את זה.

ולאחר מכן אנחנו מבינים שאין לנו חשק, לא רוצים, לא יכולים לעשות זאת, ובכלל לא מסוגלים לעשות כלום. אבל אז באותו הזמן, במהלך העבודה שלנו, הניסיונות שלנו, מתפתח אצלנו רצון ענק שבכל זאת זה יתממש.

והמצבים הענקיים האלה השונים, ההפוכים אחד לשני, פתאום מתאספים יחד. הם הפוכים, מפני שמצד אחד אנחנו צריכים לאסוף את האגו שלנו המתפתח, הגדול, המלא נפח, והמצד השני, ההשתוקקות לאור, להשפעה. הם הפוכים, הם עוד לא קשורים יחד, עוד לא הגיע האור שמקשר ביניהם ונותן לנו "כלי רוחני", זאת אומרת, רצון ו"מסך".

עדיין אין את ה"מסך" הזה, אין קשר בין האור והרצון, הם מנותקים זה מזה. ההתנגדות הזאת צריכה להיות מורגשת ברצון שלנו כמו משהו שלא יתכן במאמץ, בניגוד זה לזה, אבל אנחנו רוצים שזה יקרה. ואכן זה עובד.

הדימוי המרבי של מצב העתידי מתגלה בתפילה. לא חייבים להגיד משפט מסוים. אבל דווקא החיפוש של המצב הזה, הבדיקה הקבועה של המצב בתוך האדם, הכוונה הנכונה בתוך הקבוצה לגילוי הבורא, שנובע מכל הרצונות הבודדים שלנו שאנחנו אוספים ביחד – בכל העבודה הזו ישנה הבקשה.

מתוך שיעור מס' 5 כנס חרקוב, 17.08.2012

ידיעות קודמות בנושא:
"תפילת רבים" היא הדרישה היחידה
לא לחשוב על עצמי, להתכלל באחרים!
איך לחייב את הבורא לעזור לנו?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest