דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מה שאני, ומה שאהיה

מה שאני, ומה שאהיה

על פי חוק שיתוף הפעולה ההדדי בין האור לבין הכלי, אנחנו צריכים לעבור אסונות קשים מאוד בדרך אל המטרה. וכאן מגיעה לעזרתנו חכמת הקבלה, שבזכותה המכות האלה לא יהרסו את הקיום הבהמי שלנו, אלא יעברו למדרגה האנושית, לאותו הגובה שאנחנו צריכים להשיג.

היום אני מקבל מכות משלוש דרגות: דומם, צומח וחי. הן מצליפות בי בדרגה האנושית. במילים אחרות, הכוח הרע, הייסורים, דוחפים אותי מאחור. ורק אמצעי אחד יכול לבוא לעזרתי: המשיכה מקדימה, מצד המטרה הנפלאה שמאירה את דרכי כמו שמש. גם במקרה כזה אני ארגיש ייסורים, אך הם כבר יהיו ייסורי אהבה מתוקים.

את ההכבדות האלה ניתן לסבול ביתר קלות, כי הן מוזמנות על ידי ההשתוקקות לעתיד הטוב. אני חש אכזבה, נכנס לייאוש, אך אינני בורח, אלא אני מבין שהייסורים האלה צריכים להצטבר למידה מסוימת (Σ), בדומה לפרוטה ועוד פרוטה שמצטברות לחשבון גדול.

מצטבר בתוכי מתח גדול, רצון גדול לפרוץ אל המטרה. אני זקוק לפער הזה בין ה"אני" של היום לבין ה"אני" המתוקן. והפער הזה צריך להיות מורגש בצורה של ייסורים, שנובעים מההבדל בין מה שאני עכשיו לבין מה שאני צריך להיות. אי אפשר לברוח מזה, התהום הזה חייב להיפער בתוכי, אבל זה בכלל לא הכרחי שהמלחמות, המחלות ושאר האסונות "יחפרו" אותו.

הרי התיקון האמיתי מתחיל רק עכשיו, כשהאנושות מתחילה להתלכד כאיש אחד בלב אחד. זה יכול לקרות בעל כורחם, תחת לחץ הכוחות השליליים מאחור, וזה יכול לקרות על ידי האור שמאיר מלפנים. איננו יכולים לתאר לעצמנו עד כמה עצום הוא ההבדל בין שתי הדרכים. הרי מלכות דאין-סוף צריכה להתגלות לנו, או על ידי החושך של ייסורים נוראים שמזככים את האגואיזם שלנו, או על ידי האור המחזיר למוטב.

לכן, כל העניין הוא איך אנחנו נרגיש את התהום שמפריד אותנו מהתיקון. אנחנו יכולים לעשות את הדרך הזאת מתוך הסכמה ורצון מצידנו, כשנבנה את הסביבה שתתמוך בנו. אבל אפשר גם לא לשים לב לפיתרון, עד שהלחץ מאחור יחייב אותנו להבין מאיפה, למה ובשביל מה מגיעים האסונות, שמהם לא נוכל לברוח, כמה שלא נתאמץ.

יכולות לעבור עשרות שנים עד שהאדם ירכוש את השכל ויגלה את האור. ולשם כך ניתנה לנו חכמת הקבלה. אבל כך או אחרת, אני צריך להרגיש בתוכי את כל הפער הזה בין הבורא והנברא, בין המקבל והנותן.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מתן תורה", 09.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מינוס גדול ושחור
כך מתגלים ייסורי האהבה
דרך האור במקום דרך הייסורים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest