מה רוצים מישראל?

שאלה: אנחנו עושים הפצה כדי שהעולם כולו יגיע לחיבור. אבל בינתיים בכל העולם מתרחשות הרבה מלחמות ועימותים. מה אנחנו יכולים לעשות כדי שהחיבור יתרחש כבר עכשיו?

תשובתי: קודם כל, אנחנו צריכים להביא לחיבור את עם ישראל. כלפי התיקון, מה שיקרה בארץ ישראל, יקרה גם בכל העולם. כל הבעיות בכל חלקי העולם, גם בסודן וגם בחבל הבאסקים בספרד, ייפסקו, כאשר ייפסקו הבעיות בעם ישראל. דווקא כאן מסתתר השורש להכול, ואם נתקן אותו, אז כל העולם יירגע.

זאת הסיבה שבכל אומות העולם מאשימים את היהודים: "אתם אשמים בזה שרע לנו". והם צודקים. ומכאן צריך להבין איפה נמצא התיקון: השפע שאותו מסוגל למשוך עם ישראל, יתפשט דרכו לכולם. כי במערכת הכללית העם הזה מהווה את החלק המקשר עם האור. אבל הוא לא יכול למשוך את האור רק לעצמו, צריך להחזיק בכוונה לכל העולם. ואז כל העולם יגיע לרוגע.

מצד שני, כל עוד עם ישראל לא מושך את האור, האויבים לא יעזבו אותו. כי למעשה הבעיה היא לא באויבים וידידים, אלא כך הבורא מעורר את עם ישראל כדי שימשוך אור עבור כל העולם. ואז העולם יקבל צורה הדומה לבורא.

שאלה: אז מה חסר לנו כדי להגיע לחיבור?

תשובתי: רק להיות קצת יותר חכמים. אנחנו עדיין לא מעכלים את הדברים האלה, לא רואים את המערכת בכזאת צורה, כדי להבין שפשוט אין לנו ברירה אחרת. הקשר ההדדי הכולל נשאר בלתי נראה.

לדוגמה, עד היום ישנם ויכוחים על יציאתה של יוון מהאיחוד האירופי. ואף על פי שהאירופאים כבר מבינים שזה רק יביא לצרות חדשות, אבל הם עדיין מנוהלים על ידי שיקולים כספיים. הם לא מסוגלים לקחת בחשבון את הצרות האמיתיות שמחכות להם.

האנשים הבודדים, העמים וכל האנושות בכללותה עדיין לא "עיכלו" את הגלובליות והקשרים ההדדיים של המערכת הכללית. והבעיה היא בנו, שאנחנו לא מסוגלים להפיץ בצורה נכונה את השיטה. אנחנו חושבים שמספיק סתם ללמוד. ובינתיים האש הפנימית מתלקחת וכל העסק מתקרב לפיצוץ. בקנה מידה עולמי ובמה שנוגע לעם ישראל, נוצר מצב מעורר דאגה…

מתוך שיעור על המאמר "מהותה של חכמת הקבלה", 20.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מדוע עם ישראל לא יכול להיות כמו כולם
ההצלה היא בחיבור
מטריית האיחוד המצילה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest