דף הבית / הכול על הקורונה / מה רוצה מאיתנו הטבע?

מה רוצה מאיתנו הטבע?

שאלה: מה בדיוק הטבע רוצה מאיתנו? מה כל אחד מאיתנו צריך לשנות למען עתיד טוב יותר?

תשובתי: אנחנו נמצאים בטבע אינטגרלי, גלובלי, כמו בתוך איזה בלון. כל מערכת הטבע מקושרת הדדית ונמצאת באיזון פנימי מסוים ואילו אנחנו, בני האדם, נבראנו בכוונה כאגואיסטים וכל מזמן מפירים את האיזון הזה בתוכנו ובמרחב הסובב אותנו: בדומם, צומח, חי ואנושי.

למרות ההתפתחות והעבודה המתמדת של האגואיזם שלנו, עלינו להגיע למצב שבו אנחנו מאזנים באופן מלא את האגו, עושים עליו צמצום ולאחר מכן משתמשים בו בצורה הפוכה, לצורך השפעה, לצורך קשר נכון בינינו, שבו כל אחד צורך רק את ההכרחי ביותר עבורו. היום כל אדם נורמלי בחברה מרוויח, יש לו משפחה, ילדים, בית, עבודה והוא קיים בצורה נורמלית. אין לו צורך בדברים עודפים. הוא לא צריך על ידי הפעולות שלו לגרום נזק לסביבה, אלא לתכנן את הפעולות שלו כך שיהיה באיזון עם העולם הסובב, לא באיזון קבוע ומאובן, אלא באיזון דינמי.

אם האדם מתנהג בצורה כזאת, אז טוב לו וטוב לעולם. דרך העולם הזה הוא מתחיל להרגיש ולערוך הכרות עם מערכת הטבע. להבין לפי איזו נוסחה היא פועלת, מהו הכוח שנמצא בתוך הטבע ומנהל את הכול. הכוח העליון הזה נקרא "בורא".

בעיקרון, הטבע בכוונה ברא אותנו בניגוד לאיזון שלו, כדי שנתחיל להרגיש בהתפתחות שלנו, עד כמה אנחנו לא תואמים לו, כלומר לבורא, עד כמה אנחנו יכולים להשתנות וכיצד להיות קרובים יותר לטבע/לבורא. וכך עד למצב שבו נתחיל להשיג את הכוח שמנהל אותנו, ושכל הזמן רוצה להיות איתנו באיזון, בקשר.

בזה מסתכם הקיום של האדם: לצאת לדרגת קשר עם הכוח הכללי של הטבע שנקרא בורא. בהשגה הזו נרגיש שאנחנו נמצאים במצב של נוחות, ידע, נצחיות ושלמות העליונים ביותר, לזה עלינו להגיע. לכן הנגיף, שאותו אנחנו מעוררים עכשיו ואשר בתורו מעורר אותנו, קיים דווקא כדי שנמצא שיתוף פעולה הדדי נכון עם הטבע, נגיע לאיזון איתו, לגילוי הבורא, לקשר איתו.

שאלה: באיזה אופן אפשר להרגיש וליישם בצורה נכונה את האיזון עם הטבע? הרי לכל אחד יש ראייה משלו על כך.

תשובתי: תשתדל להתייחס לכולם כמו לעצמך. זה הדבר הטוב ביותר. אם נתייחס בצורה כזאת זה לזה, אז בכל הדרגות, דומם, צומח וחי יהיה בסדר. אנחנו נהיה באיזון דינמי עם העולם הסובב ונתחיל להרגיש דרכו את מערכת ההנהגה העליונה, את התכנית, שנקראת "בורא".

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 05.04.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest