דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / מה עומד מאחורי כל מילה בספר הזוהר

מה עומד מאחורי כל מילה בספר הזוהר

laitman_2010-04-11_3215_w-70.jpg

זוהר: פרשת ויצא, סעיף קל"ג: וכיוון שנה"י הללו מתחברים בתחתון בעת קטנות, הנה אחר כך לעת גדלות, שהעליון מחזיר אל מדרגתו את נה"י שלו ממקום תחתון, עולה עימהם למקום העליון, גם התחתון הדבוק בהם, ועי"ז מקבל התחתון את האורות שבעליון.

בכל קטע שאנחנו קוראים בספר הזוהר, מדובר על הקשר בין הנשמות, בין חלקי המציאות, ולא על שום דבר אחר. מה זה משנה לי באילו מילים מדברים עליה – חג"ת, עליון, לאה, בכל מקרה אינני מבין מה מתרחש כאן. המקובלים לוקחים את המילים מהעולם שלנו ומסבירים על יחסי הגומלין בין הכוחות ברוחניות, מציאות אחרת לחלוטין.

אך אני, כשאני קורא כל מילה, אני חייב לומר לעצמי: "זהו הקשר בין הנשמות. זוהי תכונת ההשפעה השורה בינינו. והאור העליון, הממלא את הנשמות, כלומר את הרצונות שלנו ומאחד אותם לכלי רוחני כללי. זה הבורא שמתגלה בנברא, וזה הנברא שמרגיש את הבורא".

מאחורי כל המילים האלה אני תמיד חייב לראות מציאות אחת. כך לא חשוב לי אילו מילים אני קורא. אך אני קורא כדי להגיד לעצמי לאחר כל מילה שמדובר על איחוד, על תכונת ההשפעה, הממלאת את הרצונות ליהנות. אך הדרך היותר נכונה והיותר פנימית היא כל הזמן להרגיש בצורה רגשית ועמוקה, שמדובר על איחוד, על קשר, על אהבה, על דבקות, על מציאות אחת אחידה, על ערבות.

כל המילים רק מסבירות לי באופן מפורט במחשבות ובשׂכל את אותן ההרגשות והתחושות, שבהן אני נמצא. כך יהיה הרבה יותר קל ונכון לתפוס את כל מה שאנחנו קוראים בספר הזוהר.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 25.06.2010

רשומות קודמות בנושא:
על מה מספר הזוהר?
מה מלמד אותנו ספר הזוהר?
האופן שבו יש לקרוא את ספר ה"זוהר"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest