דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מה סוד ההצלחה של תסריט?

מה סוד ההצלחה של תסריט?

הערה: במהלך מחקר שנעשה, חוקרים ניסחו נוסחה להצלחתו הכספית של תסריט. התברר מהמחקר שסרטים שהכניסו הכי הרבה כסף היו אלה שצולמו לפי התוכנית הבאה: ירידה חדה ואחר כך עלייה.

תשובתי: בוודאי, "happy end". לשם כך צריך ליצור דרמה ואחר כך להביאה בהדרגה לסוף טוב. אנשים בוכים, ויוצאים מבית הקולנוע נרגשים. או שמסיימים לראות טלוויזיה בבית, ונשארים מסופקים ושמחים.

שאלה: האם גם בחכמת הקבלה זה כך?

תשובתי: בוודאי, כך זה גם בחכמת הקבלה. כך הכול מסודר: אין עלייה ללא ירידה, אין אהבה ללא שנאה וכולי. בזה מסתכמת כל השיטה של חכמת הקבלה, ירידות ועליות. "ויהי ערב ויהי בוקר, יום אחד". הכול מתחיל מערב, מלילה, מירידה.

את זה צריך ללמד, צריך לדעת כיצד לנהל את המצבים כדי שכל הירידות והעליות יהיו תחת פיקוח, והאדם ייהנה בירידה בדיוק כמו בעלייה. בזה כל העניין! בדיוק כמו אצל מדענים: להשיג תוצאה זה טוב, יש מחיאות כפיים, פרמיות, מענקים וכל השאר. ואילו בחיפוש, יש ייסורים, לידה של דבר חדש, זה הרי תענוג, זו יצירתיות!

הערה: אדם נורמלי, רגיל, רוצה לצאת מתוך הייסורים כמה שיותר מהר.

תשובתי: לשם כך עליו להבין את המשוואה הכללית של הטבע. הכול מתנהל לפי הסינוסיאדה הזאת, יש בכך התקדמות מיוחדת ובטבע הכול נברא באופן כזה.

שאלה: האם האדם יכול לקבל זאת?

תשובתי: צריך להסביר את זה, אבל מי יעסוק בזה? זו כל הבעיה! אין אנשים שיעסקו בזה. אין כוחות לגשת לאנשים ולהתחיל להסביר להם, הם פשוט מפנים עורף.

הערה: פשוט יותר לקחת תרופות נגד דיכאון ולהיכנס ל"תרדמה" או לעשן משהו.

תשובתי: לעשן. זה עתידה של האנושות. אבל החיים יובילו את האנושות, מאחר והטבע מנער אותנו. אנחנו קרובים לכך שבני האדם יתחילו להקשיב, מפני שלא יהיה מוצא אחר. האנושות תמצא את עצמה במצב שבו, היא כמו ילד קטן, תעמוד באמצע החדר ותבכה, מבלי לדעת מה לעשות.

שאלה: היכן נמצא אותו חבל הצלה, כדי שהאנושות תבין שזו ירידה לצורך עלייה גדולה מאוד?

תשובתי: לא, האנושות צריכה להיבהל טוב טוב ולבכות. עליה לגלות שהיא לא יכולה להירגע, מפני שלא תגיע עזרה משום מקום, אין אף אחד שאפשר לסמוך עליו. ובנוסף כל הזמן "יוצאים מכל מיני פינות של החדר הזה דובים, זאבים ועוד", אז האנושות תתחיל להקשיב למה שהמקובלים אומרים על כך.

אגואיסט אינו יכול להקשיב אם לא מפחידים אותו, רק זה מה שמוביל את האנושות אל המטרה. דרך הרע אל הטוב, דרך קוצים אל הכוכבים, רק כך.

בהצלחה לכולנו בדרך הזו!

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 7.8.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest