דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מה מלמדת שפת הענפים

מה מלמדת שפת הענפים

מיכאל לייטמן

שאלה: האם האדם משיג תוך כדי הלימוד שורשים רוחניים ?

תשובתי: האדם בשכלו משיג במשך תהליך הלימוד המון דברים, אבל אין זה שייך להשגת שורשים רוחניים. להשיג שורשים רוחניים פירושו להשיג תכונות השפעה. זה לא ידע – אלא קבלת תיקון, תכונות חדשות.

עכשיו יש בי 613 רצונות גשמיים. כאשר אני הופך אותם לרוחניים, ל – 613 רצונות להשפיע – סימן שאני משיג את השורשים הרוחניים שלי. אני משיג את עצמי – המשפיע, במקום עצמי – המקבל !

העולם העליון מתגלה בתוכי, בתכונות המתוקנות שלי. השורשים הרוחניים – אלו תכונות שלי. גם עכשיו כשאני רואה את העולם הזה, אני מרגיש את עצמי. התמונה הזאת נמצאת בתוכי. את מיזוג כל התכונות שלי והחיבור ביניהן אני מכנה העולם הזה.

במערכת הפנימית שלי יש המון קשרים ואותות – התרשמויות, ואת כל זה אני מכנה העולם הזה. כאשר המערכת הזאת תתחיל לפעול בכל האלמנטים שבה לפי העיקרון של השפעה במדרגה הראשונה שלה, זה יסמן שהשגתי את השורשים הרוחניים שלי.

הקשר בין המצב הקודם שלי, כשאני בתוך המערכת החומרית שלי, המחוברת למען קבלה, שבה הרגשתי את העולם הזה, לבין מערכת שהורכבה כבר לפי תוכנת השפעה – זה נקרא שפת הענפים. הודות לשפה זו אני מתחיל להבין, כיצד הבורא ברא דרגות רוחניות – מדרגות עלייה.

אני כבר לא פועל במישור אחד, באיזה חתך אחד, אלא מבין, מה מתרחש בין השכבות השונות – כיצד מתבצעת עליה או ירידה. אם אני לומד רק על חתך אחד, אז אני אתקיים בו כדומם, צומח או חי. אבל אם אני לומד על ההבדלים בין השכבות האלה, בין המדרגות, אז אני אדע על חשבון מה אני יכול לשנות עצמי בהמשך. כלומר שפת הענפים – זה אמצעי כל פעם לעלות יותר גבוה.

שפת הענפים לא מדברת איתנו במישור, כמו השפות של העולם הזה, אלא מסבירה על ההבדלים בין העולם הזה לרוחני, על קשר בין ענף ושורש. אני לא לומד סתם על העולם הרוחני – אני לומד על שני העולמות יחד, האחד כנגד השני.

וכך אני משיג את פעולות הבורא. הרי מה שחשוב ביותר, זה לא המדרגה עצמה, אלא מה שבין המדרגות. זה עוזר לי להבין, כיצד אני יכול לשנות את עצמי וכל פעם לעלות יותר ויותר. את זה אנחנו חייבים ללמוד מהמורה.

מתוך שיעור על מאמר "מהותה של חכמת הקבלה", 29.10.2009

ידיעות קודמות בנושא:
לעלות מהענף לשורש
חוק של ענף ושורש
כיצד לנהל את הגורל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest