דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מה מביא לאלוקים?

מה מביא לאלוקים?

שאלה: מדוע האנושות המודרנית שוב משתוקקת לדת?

תשובתי: בעולם ישנו משבר. ממלחמת העולם האחרונה, כלומר תוך שלושה דורות, אוכלוסיית המדינות המפותחות התרגלה לתחזית ידועה מראש וליציבות, לביטחון ביום המחר. ואילו עכשיו, עם הופעתו של המשבר הגלובלי, היא מרגישה חוסר וודאות, חוסר יציבות, היעדר ביקוש, חוסר עתיד וודאי, חוסר תקווה להצלחה.

מה גם, שההרגשה הזאת מקיפה את כל כדור הארץ. ההרגשה הזאת כל הזמן מזמינה גלים של דאגה. שום דבר אינו יציב, אין עתיד, אין תוכניות, ולאחר איבוד כל התקוות, נשארת תקווה אחת, תקווה באלוקים, דמות שמוכנה לתפוס כיוון ומקום ראשיים בעולמך, לייצב אותו. והאדם יוצר לעצמו אלוקים.

חכמת הקבלה אומרת, שאין בעולם שום דבר חוץ מהטבע, כוח של השפעה ואהבה שיוצר הכול, מנהל ומפתח אותנו עד למצב שבו אנחנו נוכל להבין את ההופכיות והניגודיות שלנו לכוח הזה ונרצה להידמות לו, כלומר לרכוש את תכונות ההשפעה והאהבה. לכן המטרה "ואהבת לרעך כמוך", צריכה להפוך לעיקרית בכל הפעולות שלנו.

הדתות שמעו על המצווה הזאת ושכחו אותה, מפני שלצורך ביצועה חייבים לשנות את טבע האדם מאגואיסטי לאלטרואיסטי (להשפעה ואהבה כלפי כולם). אין שום רווח מאלטרואיזם ולכן כל הדתות מדברות על "ואהבת", אבל אף אחת מהן לא מבצעת אותה ולא מבינה מה הכוונה, מפני שבתכונות האגואיסטיות לא ניתן להבין מה זאת תכונת ההשפעה.

אם היו מבינים מה מסמל "ואהבת", אז כל הדתות היו נעלמות, היה נעלם כל מה שמפריד בין בני האדם. ההשתוקקות המודרנית לדת תגרום להערכה מחודשת שלה על ידי האנושות והחלפתה בדת שנקראת "ואהבת".

ראה גם מאמר "מהות הדת ומטרתה".

ידיעות קודמות בנושא:
הדת ותהליך האינטגראציה
הקבלה היא לא דת
תפקידה של הדת בתהליך ההתפתחות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest