מה להעדיף?

שאלה: אם ברוחניות לא קיים מושג הזמן, אז מדוע נאמר שהבורא כבר ברא הכול? יוצא, שהוא כבר עשה הכול ולא משתתף עכשיו במצבים שבהם אנחנו נמצאים?

תשובתי: הבורא לא משתתף באף מצב ואין לנו מה לחכות לעזרה ממנו. זה פשוט נאמר בצורה כזאת בשפה שלנו, שהבורא עוזר לנו, מחכה, דואג, משתתף, מעניש.

אבל בפועל אנחנו קיימים בעולם של כוחות, באותו הנפח שבו, תכונת הקבלה ותכונת ההשפעה נמצאות זו מול זו. ובהתאם לאופן שהאדם שכולל בתוכו את שתי התכונות האלה מאזן אותן, כך הוא מרגיש את עצמו.

לכן כל הנפח המתוקן שבו נמצאים הרצונות שדומים לגמרי לתכונת ההשפעה, נקרא "בורא". ואותו הנפח שבו אנחנו נמצאים בתוך רצונות הקבלה שלנו, נקרא "אדם". והאדם צריך להתקרב באופן הדרגתי לתכונת ההשפעה, עד שיתחבר, ישתווה, יידמה וידבק עם הבורא.

כאן קיימים חוקים מדויקים וברורים בין תכונת הקבלה ותכונת ההשפעה. בהימצאנו ביניהן ובבחירתנו על ידי המורה, הלימוד, הקבוצה, איזו תכונה ובאיזו מידה להעדיף, אנחנו מתקדמים קדימה.

מתוך השיעור הווירטואלי, 17.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
נברא ששוחה באוקיינוס של אור
מה תבחר?
השׂכל העליון – בהשפעה

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/7R0FR

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest