דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מה יש שם מעבר לכוכבים?

מה יש שם מעבר לכוכבים?

שאלה: האם אי פעם חשבת שתעסוק בחכמת הקבלה? מתי לראשונה הופיעה אצלך המחשבה הזאת?

תשובתי: נדמה לי שמגיל שבע-שמונה ידעתי שאגלה ואפענח בשביל מה צריך את הכוכבים, כי שמיים ענקיים ושחורים תמיד הקסימו אותי. בתור ילד הייתי יוצא לחצר, להביט בשמיים השחורים, ולא הבנתי היכן אני, מה אני, בשביל מה כל זה ולמה הכוכבים מנצנצים באופן מסתורי כזה. בזמנו היה נדמה לי שזה קשור לאסטרונומיה, נמשכתי ועסקתי בצורה חזקה מאוד באסטרונומיה, עד שהבנתי שאסטרונומיה זה בסך הכול חישוב מכאני, לכן הפסקתי לעסוק בה.

לא ידעתי אז מה זאת חכמת הקבלה, ולא תיארתי לעצמי שדווקא בה אפשר למצוא את הפתרון והפשר של מטרת הקיום, אבל זה היה כל רצוני. מאוחר יותר, כשלמדתי את חכמת הקבלה, הבנתי שהרשימו הוא זה שדיבר בתוכי, שזה הצורך הפנימי, הרצון, שאינו מלא בסוף הבריאה. ידעתי שלא אוכל לברוח מזה לשום מקום.

שאלה: האם חכמת הקבלה מיועדת לכולם או רק לאלה שבהם מתגלה הרשימו (רישום מידעני) והם שואלים את השאלה: "מה יש שם מעבר לכוכבים"?

תשובתי: אני חושב שהודות למאמצים שלנו (שלי ושל התלמידים שלי), אנחנו בכל זאת נחשוף את חכמת הקבלה לכולם. כי למעשה החכמה הזאת היא קרובה מאוד לאדם.

בסירה של חיינו אנחנו שטים עם הזרם, שבהדרגה מוציא אותנו לאן שהוא. חכמת הקבלה עוזרת לנו להשתתף בתהליך הזה, להוסיף להתפתחות הטבעית של הרצון (כי הרצון, זה כל החומר שנברא) גם את ההשתתפות שלנו. אז האדם, בכמה שהוא משתתף באבולוציה של הרצון, הוא מתחיל להכיר ולדעת את הסיבות, המקורות שלו, את הזרימה עצמה, את המטרה, איך הוא יכול להשפיע על זה, היכן הגבולות של הבחירה החופשית שלו. יתרה מזאת, הוא משיג את המקור שלו, את הנקודה שלו בתהליך הזה ואת המצב הסופי שלו.

את כל זה אפשר לגלות בעצמנו, כלומר להתעלות מעל להתפתחות הטבעית והלא-הכרתית של הרצון העצום שלנו, מעל לכל החומר של היקום בהשגת המכאניקה הגדולה הזאת. גילוי זה ניתן רק לאלה שיש בהם צורך והכרחיות לגלות ולהשיג את מטרת הקיום, אבל אם לאדם אין את הצורך, אז לא תצליח לחייבו לעסוק בזה, וגם אין כל צורך בזה. הוא ישוט בצורה טבעית, לפי המהירות שקובע המנגנון הכללי של היקום.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "שיחות עם מיכאל לייטמן", 1.6.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest