דף הבית / המשבר ופתרונו / מה יקרה מבחינה כלכלית?

מה יקרה מבחינה כלכלית?

שאלה: מה לדעתך יקרה מבחינה כלכלית?

תשובתי: אני חושב שאנחנו לא נתרומם מהנפילה בעקבות המגפה, היא תמשיך ואנחנו נרגיש באמת שהחיים שלנו מוגבלים, ולא יהיה יותר מאוכל, מין, משפחה. בקשר לכסף, כבוד ומושכלות אני לא חושב כל כך שיהיה לנו. לא נראה לי שהאוניברסיטאות ימשיכו ללמד, ואנשים ירוצו להרוויח כסף, כי זו לא תהיה כזו מטרה מכובדת. האנושות נכנסת לתקופת ביניים כמו בימי הביניים. מאות שנה האנושות חיה בצורה כזאת שכמעט ולא קרה כלום, אומנם שבמהלך הזמן הזה לאט לאט התחילו להתגלות שורשי הרנסנס ואז העולם התחיל שוב לפרוח.

שאלה: האם הריקנות תגיע מתוך שייעלמו הכסף, הכבוד, המושכלות, או להיפך, הכסף, הכבוד, והמושכלות ייעלמו בגלל שאנשים לא ירגישו יותר צורך בהם?

תשובתי: אני מדבר על כך שהדכדוך שיהיה לנו בחיים יביא את בני האדם למצבים של "פשיטת רגל" של כל העסקים. אם אין מקום לעסק, אז אין מקום גם ללמוד מקצועות מסוימים, אין מקום לפתח את המקצועות כמו הנדסה, טכנאות וכולי. אנחנו נראה מצב שאנשים יקבלו אוכל, מין, משפחה, אבל לא יטוסו ולא יטיילו בעולם ועוד כל מיני דברים. הכול יהיה בצורה מאוד מאוד קטנה, מינורית, שקטה. ואנשים יתחילו להבין שאין להם ממה להחיות את נפשם. נפשם, לא גופם. ואז נצטרך להסביר להם איך להחיות את הנפש.

 

מתוך ישיבת כתבים, 2.2.2021

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest