דף הבית / כלכלה / כסף / מה יקרה לעולם?

מה יקרה לעולם?

דעתו של מ. חזין, כלכלן: הרעיון של המערכת ברטון-וודס הוא הרחבה של שטח הדולר. על ידי ההרחבה של שטח הדולר ניתן להדפיס דולרים, מה שיוצר הכנסה נוספת שאותה ניתן לפרוס מחדש. אם המדינות מצייתות לכללים האלה של קרן המטבע הבינלאומי, הן מקבלות נתח של דולרים נוספים.

בשנות ה- 70 נגמר המקום להרחבה, אך ההרחבה נמשכה באמצעות מתן הלוואות לאנשים פרטיים ומימון מחודש של החוב הפרטי. בשנת 1990 התפרקה ברית המועצות והרחבת שטח הדולר התבצעה על חשבון המדינות הסוציאליסטיות. בשנת 2000 החל המשבר, אך הדפסת הדולרים נמשכה על ידי הפחתת עלות האשראי.

בשנת 2008 המשבר התפרץ שוב, והדפסת הדולרים נמשכה על חשבון השינויים בהיצע הכסף (שיעור מופחת, פירושו, המרצת הלוואות). כתוצאה מכך, חלקו של כסף האשראי במשק נהיה גדול יותר מאשר חלקו של הכסף המזומן (מכפיל אשראי) פי 17.

כאשר נגמרו המשאבים להדפסת הכסף החלו הבעיות, הביקוש הפרטי היה בירידה, למרות שארה"ב מציגה צמיחה כלכלית לכאורה.

היום זה ברור, שהבועה בשווקי המניות תקרוס, כלומר, השווי של הנכסים ייפול, וההתחייבויות, כלומר, החובות, יישארו. משמעות הדבר היא, פשיטת רגל המונית. כדי למחוק את  התחייבויותיהם, הבנקאים מתכננים מלחמות במזרח התיכון, שבו, מצד אחד, יש נפט, ומצד שני, ישנה ישראל עם פצצת הגרעין שלה.

אפשרות אחרת היא, פיגוע טרור המוני. הדבר יאפשר לבנקים לומר לבעלי הכספים כי הסיכונים גדלו במידה כזאת שהם נאלצים להשהות את התשלומים, משום שמערכת הביטוח של הסיכונים הפיננסיים נהרסה.

ישנם שני תרחישים: להציל את המערכת הפיננסית העולמית על חשבון הכלכלה האמריקנית (זוהי התפיסה של המפלגה הדמוקרטית של ארצות הברית), או להציל את כלכלת ארה"ב על חשבון המערכת הפיננסית העולמית (זוהי התפיסה של המפלגה הרפובליקנית). מצב זה גרם לתבוסתה של המפלגה הדמוקרטית בבחירות הביניים, ולהתגברותם של הכוחות הבדלניים במפלגה הרפובליקנית (לא אכפת לנו מהעולם, אנו חייבים להציל את עצמנו!).

הפוליטיקאים האירופיים תלויים ב-SNA , CIA וכן הלאה, כאשר כל אחד מהארגונים הללו אוחז בחומר הראיות נגדם. לכן הפוליטיקאים הללו נלחמים על חייהם. ארה"ב תהרוס אותם אם אירופה תנקוט בצעדים באינטרסים שלה ולא באינטרסים של וושינגטון. במקרה זה אירופה תמצא את עצמה בפני מלחמת אזרחים, כמו באוקראינה, ובמצב של התפוררות. לרוסיה יש את הגורל שלה – עד מצב של רעב.

כיום הפוליטיקאים הפעילים בשלטון הם מתחת לגיל 65, והם אינם מכירים בקנה המידה של הבעיות האלה. והזקנים, כמו קיסינג'ר, הם כבר לא בעלי השפעה. לכן, העולם עומד בפתח של ארגון מחודש אכזרי (טריטוריאלי, מדיני, וארגון מחודש של האליטות). עולה הסבירות כי חלק מהפוליטיקאים הללו יובסו בבחירות בארה"ב 2016, ואז המצב ישתנה.

התייחסותי: צריכים להיוולד יחסים חברתיים-כלכליים חדשים, שמבוססים על התנאים של "הדור האחרון", וזאת באמצעות החיבור בחברה אחידה המבוססת על שוויון מלא, ועבודה שנדרשת להספקת הצרכים ההכרחיים של החברה. המשאבים והזמן שיתפנו, יועברו לאוניברסיטאות הלאומיות שעוסקות בחינוכו של הדור החדש בקרב האנושות.

נכון לעכשיו, אנחנו בינתיים לא רואים את האפשרות של המעבר ההדרגתי והנוח מכלכלת השוק לכלכלה הקומוניסטית, וזה תלוי בהצלחת ההפצה של החינוך האינטגרלי כבר עכשיו.

ידיעות קודמות בנושא:
מלחמה פיננסית
מלחמת עולם היא לא פתרון למשבר הגלובלי
הבנק העולמי, ארגון הסחר העולמי וקרן המטבע הבינלאומית התיישנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest