דף הבית / כלכלה / כסף / מה יקבל מי שיצליח להמית את האירו המתת חסד?

מה יקבל מי שיצליח להמית את האירו המתת חסד?

ידיעה שפורסמה ב-Daily Mail: "לורד וולפסון, הספונסר של המפלגה הקונסרבטיבית, הכריז על פרס של 250,000 לירות סטרלינג שיוענק למי שיפתח תוכנית מדעית שתעזור לקבור את האירו בצורה שתגרום הכי פחות כאב.

מדובר בפרס השני בגודלו במדעי הכלכלה, אחרי פרס נובל, והוא צריך למשוך את תשומת ליבם של טובי הכלכלנים. ישנן מספיק ספקולציות על האפשרות להוציא מדינות מסוימות מגוש האירו, אך חסר מחקר רציני על תוצאותיה של פעולה כזאת. עד סוף ינואר 2012 יש להגיש תוכניות מפורטות לפירוק האירו, שיכללו פירוט מדויק של ההשלכות הכלכליות, הפוליטיות והמערכתיות שיוכלו לנבוע מהצעד הזה. בהחלט ייתכן שלא תימצא תוכנית שכזאת – עובדה שתדבר בעד עצמה".

התייחסותי: אין שום ספק שאף אחד אינו מסוגל לבנות תוכנית כזאת, מפני שלשם כך צריך להבין את הקשר ההדדי המגוון שבתוך העולם שלנו, את התלות הטוטאלית שלו במערכת האחת של יחסי הגומלין העולמיים.

אין למדע גישה כזאת, מפני שהוא מבוסס על תכונותיהם האגואיסטיות של בני האדם, ומהווה תוצאה של תפיסת העולם האגואיסטית והפרוטקציוניסטית. הבעיה של מדע הכלכלה המודרני נעוצה בגישה האגואיסטית לתפיסת העולם, בעוד שהוא הופך להיות עולם של תלות הדדית טוטאלית (ערבות).

מרקס בזמנו הבחין בכך והזהיר אותנו מפני עתיד שכזה (קומוניזם), אך עד היום איש אינו מבין את מהותה של התורה שלו. הוא תיאר את עתיד האנושות, את חברת הערבות ההדדית, את האחדות שלה, בהתאם לתוכנית הטבע, בשפת הכלכלה.

ידיעות קודמות בנושא:
המרשם להצלת הקפיטליזם
זקוקים לאיחוד, והוא עדיין איננו
מרקסיזם – לא מה שחשבנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest