דף הבית / המשבר ופתרונו / מה יכריע את הכף: אגו יקומי או אנחנו?

מה יכריע את הכף: אגו יקומי או אנחנו?

"אמר ר' יוחנן אם ראית דור שצרות רבות באות עליו כנהר, חכה לו (למשיח)!". (מסכת "סנהדרין", 98, א).

חוץ מסימני ביאת המשיח שמתוארים במסכת, יש עוד מצב אחד, שבו תלויה ביאתו המהירה: ככל שיש יותר אנשים שמשתוקקים לבורא, כך התגלות הבורא בחברה הזאת גדולה יותר.

לכן הקבוצה שלנו מתנגדת למצב השלילי של האנושות, בזה שמשתדלת להזמין "נזילה" של האור העליון עלינו ועל כל העולם. אבל בינתיים אנחנו לא רואים סימנים אמיתיים וברורים של הפעולות שלנו. צריך להודות, שעל אף הניסיונות שלנו, ויכול להיות, הודות להם, אנחנו רואים שהעולם בכל זאת נמצא בנפילה מואצת.

שאלה: האם אפשר לומר, שבאנושות יש תחושה ש"צרות רבות באות עליו כנהר"?

תשובתי: אני לא חושב שצרות רבות באות עלינו כנהר בהשוואה לדור, שלפני שמונים שנה סבל מהשואה של העָם היהודי ומצרות אחרות, כולל מלחמת העולם השנייה, כאשר המון בני אדם חוו שואה אישית פנימית. זה עדיין לא אותו המצב.

אנחנו בינתיים לא הבשלנו, לא לצד ההוא ולא לצד אחר (לא לטובה ולא לרעה), ולא רואים לאן זה יכול להוביל אותנו. אבל אנחנו כבר נמצאים בנקודת ההיפוך הזאת, כאשר יכולים להחליט לאיזה כיוון תלך האנושות וזה תלוי במרכז הרוחני שלנו, במצב שלנו, בכוחות שלנו.

בכל אופן, אפילו בנו עצמנו אין בינתיים לא מצב של ניתוק, חוסר יכולת לעשות משהו, ולא מצב של עלייה חדה, התקפת קרב נגד האגו שלנו על שחרור המשיח מהכלא שלו.

מה יכריע את הכף – אגו יקומי או אנחנו, זה צריך להיפתר בזמן הקרוב.

מתוך התוכנית "האם המשיח יבוא?", 14.11.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מי אשם ומה לעשות
התוכנית הסודית של המקובלים יוצאת לאור
להצטייד בכוח העליון של הטבע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest