דף הבית / המשבר ופתרונו / מה יכול להחזיר לנו את החמצן?

מה יכול להחזיר לנו את החמצן?

שאלה: היום אדם מרגיש שהוא כל הזמן כאילו עומד להתפוצץ. מישהו בעבודה זורק איזו מילה, או בבית יש פתאום איזו סיטואציה. אתה מרגיש שרק אם תברח לאיזה מקום כדי להתרחק מהאנשים שמלחיצים, תוכל טיפה לנשום אוויר. מה אתה יכול להציע לאנשים היום?

תשובתי: זה קורה מפני שהגענו לרצונות שאנחנו לא מסוגלים למלא. הרצונות שלנו הם בסך הכול אוכל, מין, משפחה, כסף, כבוד ומושכלות, אתה יכול להשיג את כל המילויים וכל הרצונות האלה, ועוד לא הגענו למצב שאנשים בכל זאת רוצים משהו אחר. יש כאלה שמטפסים על הרים, יש כאלה שמחכים לחופשה כדי לצאת לים או לאיזה מקום, יש כאלה שמחכים לטוס לחלל. אבל בקרוב נגיע למצב שכבר לא יהיו קופצים על כאלה מילויים. לא נרצה ים ולא חופש, כלום.

שאלה: מה יכול להחזיר את החמצן הזה? איך אני מחזיק באיזשהו אופן את האיזון, או מה עליי לעשות כדי להתמלא במשהו?

תשובתי: זה פשוט להבין, פעם היית יכול למלא את הרצונות שמתעוררים בך והיית מרוצה, היו רצונות אבל כעבור זמן מה כבר אין מילוי מהם. יש כאלה שאומרים שזה בגלל שהמילוי מגיע מהר מדי, ואין באדם באמת רצון אמיתי, אין לו צורך לחפש את המילוי ואז כשבא מילוי, אז הוא לא שמח.

אם רוצים אפשר לשמוע מה אומרת חכמת הקבלה, כי בלעדיה אני לא חושב שאפשר לעזור. חכמת הקבלה אומרת שעלינו לחפש את הפתרון במקור שלנו, כי כל הטבע שלנו הוא רצון ליהנות, ואת הרצון ליהנות אנחנו מתחלקים לדומם, צומח, חי ובני אדם, ארבע דרגות. כל אחד מהם יכול למלא את עצמו מלבד הדרגה האחרונה, בני האדם. בני האדם מתפתחים ברצון לקבל שלהם ,ולכן הם אף פעם לא מרוצים ולא מתמלאים.

דרגת ה"מדבר", שאלה בני האדם, יכולים למלא את עצמם רק בתנאי שיתחברו זה לזה, ואז אני לא ממלא את עצמי אלא כל אחד ממלא את האחרים. אם נרצה למלא זה את זה, אז נתחיל לגלות כאלו אפשרויות מילוי שלא ידענו, לא ציפינו, לא ראינו ולא הכרנו אותם. כי רק בצורה כזאת כמו שכתוב "לכו ותתפרנסו זה מזה", מילוי זה פרנסה, רק בצורה כזאת נוכל להגיע למצב שיהיה לנו טוב. עלינו ללמוד איך עושים זאת, אבל הכול תלוי אך ורק במילוי הדדי שנספק אחד לשני.

 

מתוך התוכנית "חיים חדשים" מס' 1322, 31.10.2021

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest