דף הבית / חינוך, ילדים / מה יהיה עם בתי הספר?

מה יהיה עם בתי הספר?

נשיא העמותה המתודולוגית הבינלאומית, סרגיי פופוב, על החינוך העתידי בהסתכלות אלטרנטיבית.

שאלה: מתוך כל האירועים שעורך משרד החינוך, לא מובן עדיין מה רוצים לעשות עם דור העתיד?

תשובה: חוסר ההבנה קיים מפני שהמבוגרים היום מבולבלים וחסרי כיוון. אותה המערכת הקודמת, פועלת גם היום עם הילדים ובית הספר. המודל התעשייתי של העבר, דרש מערכת חינוך כזאת. אך הזמנים חלפו, וההורים עדיין אינם מבינים שצריך לפעול אחרת. בתי הספר, האוניברסיטאות, הכול היה בנוי על פי אורח חיים תעשייתי.

שאלה: היום אורח החיים השתנה?

תשובה: לחלוטין. בעתיד אנחנו נראה שיידרשו אנשים עם סוג חשיבה אחר, אנשים המסוגלים לקבל החלטות בעצמם ולפעול באופן עצמאי. תלמידי כיתות ה' כבר יושבים ברשת האינטרנט, הם כבר בעולם אחר. ואילו בית הספר עדיין נמצא בעבר, והוא אינו יכול לעשות עם זה דבר.

שאלה: אצלנו כנראה ישנה עוד המסורת של בתי הספר האנגליים?

תשובה: בתי הספר האנגליים הם בתי הספר היותר חופשיים שקיימים. עד 80% מהילדים לומדים בו היום דרך מחשבים ורשתות וירטואליות. העולם חייב ללמד את הילדים להשיג מידע בכוחות עצמם.

שאלה: אין מה לעשות, החינוך הוא עניין שמרני.

תשובה: המורים טועים. הילדים מגלים זאת כל יום. ללמוד גיאוגרפיה מעניין יותר דרך Discovery. בארה"ב חברת Apple הנהיגה תוכנית לימוד בית ספרית באינטרנט. יותר ויותר תלמידים מקבלים תעודות סיום, אך יושבים ולומדים הכול מהבית.

שאלה: אך מה נעשה עם כל המורים?

תשובה: המדינה מפסידה כסף בגלל המורים האלו. אנחנו צריכים לחשוב על הילדים ולא על המורים. בבתי הספר יש אלימות והשפלות וההורים רק מנסים להציל את ילדיהם. הם מעדיפים לא לתת להם ידע, ופשוט להציל אותם ממכות והשפלות.

מקור הכתבה: http://www.ng.ru/education/2011-03-22/8_future.html

ידיעות קודמות בנושא:
אבות וילדים: מי לא מבין את מי?
חינוך: ניגשים אל האתגר
לשדרג את כל המדעים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest