מה זו קליפה?

laitman_2009-02-17_1673_70.jpg

שאלה: מה זו קליפה?

תשובתי: לאחר שבירת הכלים (הרצונות) בעולם הנקודים, אותם הרצונות השבורים שניתן לנצלם, מבוררים ונבחרים לבניית עולמות אבי"ע (אצילות, בריאה, יצירה, עשיה). כל מה שנשאר לאחר הבירור הזה נקרא "קליפה" – הרצונות הטמאים.

הקליפה הם הרצונות שבהם אינני יכול להשתמש (לתקן) בכוונה על מנת להשפיע עד לגמר התיקון. הקליפה מתגלה בזמן בירור סיבת המחלה והבדלתה משאר הגוף. כל הגוף חולה, (הנשמה שבורה) הראש, הרגליים, הידיים, הלב והריאות כואבים, בכל מקום יש איזה כאב. מדוע כל הגוף כואב? – אני מגלה שיש איזה איזור חולה קטן שמרעיל עם המחלה הזאת את כל הגוף, מאחר וכל הגוף מחובר יחד. אם אני מבדיל את אותו החלק ששם מקור המחלה, מכל שאר הגוף, הוא נקרא קליפה. ניתן להחיות ולתקן את כל שאר הגוף חוץ מאותו מקום מקולקל. אני כל הזמן דואג שהחלק הרע הזה לא יתערבב עם הגוף, לא יפריע לו ולא ידביק אותו שוב.

בזה מסתכמת כל העבודה שלנו עם הקליפות. אנחנו כל פעם מבררים אותם בכל תכונה, הרי בגוף של הנשמה המחלה הדביקה כל תא, כל איבר, ועליי להפריד את מקור המחלה, ואת מה שנשאר לטהר ולתקן. אז אני משחזר את כל מה שרק אפשר, חוץ מהמקום המקולקל, שאותו אני תולש, חותך מעצמי. כלומר הקליפה היא הרצונות שאני צריך לברר, להבדיל מהגוף הבריא ויותר לא להשתמש בהם, אז אוכל לתקן את הגוף. כאשר אני מבצע את כל העבודה הזאת ומפריד באופן שלם את הרצונות לשני חלקים: החלק הבריא והחלק החולה, מגיע גמר התיקון ואני רואה שגם את הקליפה ניתן לתקן.

כיצד אוכל לדעת היכן הרצונות הטובים והיכן הקליפה? – מגיע אור ע"ב-ס"ג ומבדיל את הרצונות שבהם ניתן להשתמש. בכל רצון הוא מראה לנו, האם הוא עם כוונה על מנת להשפיע או עם כוונה על מנת לקבל. זה מאפשר לנו לקבוע את מקומו של כל רצון ולבנות מהם סולם, בהתאם להידמות שלהם לאור. כאשר האור מאיר את הרצונות, מייד רואים אילו רצונות קרובים יותר לאור, ואילו רחוקים יותר. אנו זקוקים לאור בכדי לראות זאת!

מתוך שיעור על ספר "בית שער הכוונות", 19.04.2010

2 comments

  1. האם כל בירור הרצונות נעשה אחרי המחסום? 

  2. הגאון מנוטרדם

    זה לא עולם הניקודים – עולם הנקודים – וקבלה היא לא מדע מר ליטמן- מדע זה נוסחא- והצדיק מבין שאינו מבין יודע למה הבורא בורא בכל רגע מחדש את בריאתו ולכן הוא לא חי בשכל הגשמי של עבר הווה עתיד
    כל העיסוק במה היה ומה יהיה זה בשביל השכל האנושי להבין שיש מבנה ושלשבים אבל האמת שלי שיש אחיזה ברוחניות מבין שאין בכלל שכל! השכל נשאר לעולם התיקון בלית ברירה בגלל שבירת 7 הכלים של 7 הספירות התחתונות.
    בהצלחה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest