דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מה זה "ציווי" ברוחניות?

מה זה "ציווי" ברוחניות?

laitman06_zohar_tv_8214_70.jpg

שאלה: אנחנו קוראים בספר הזוהר את פרשת תצווה. מה זה "ציווי" ברוחניות?

תשובתי: כל הציווי מוטל עלינו, למרות שאנחנו נכללים בעבודת הבורא, אך אנחנו צריכים להשתדל קודם כל לתפוס ולהבין את הרצון שלנו ואת סיבת בריאתנו. ללא זה איננו נקראים נבראים.

הנברא הוא מי שמרגיש שנמצא במצב הופכי לבורא, הפוך אליו. אך אין זה מספיק. זו רק הבנה ראשונית של הטבע שלנו. אחר כך האדם חייב לנסות להידמות לבורא, ואז הוא יגלה עד כמה שאינו מסוגל לכך. כאשר הוא בכל זאת הולך הלאה, הוא רוצה להשיג את הדרגה הבאה של ההכרה העצמית, הוא יגלה שאין הוא רוצה להידמות לבורא. בנוסף לכך שהוא מנוגד לבורא ואינו מסוגל להיות דומה לו, הוא גם אינו מעוניין בכך.

יחד עם זאת האדם כל פעם מעלה לעצמו את חשיבות הבורא, חשיבות המטרה, רואה את מצבו כשפל ונבזי. הוא ממשיך לחפש הלאה, ורק אז מבין שקיימת מערכת קשר בין הנשמות, אשר ממנה הוא יכול לקבל כוחות נוספים, ואז הוא באמת ירצה ויוכל לגלות את כל הניגודיות שלו לבורא, חוסר רצון ואפשרות להידמות אליו.

יחד עם זאת הוא ירגיש הכרח חיוני בתיקון, השגת השפעה לבורא, ברמה יותר גדולה מאשר היה יכול להשיג בעצמו. אז עם כזה "ציוד כבד", אותו הוא רכש בעזרת כוח הקבוצה, עם תכונת הערבות, מופיע הבורא כמחזיק את כל המערכת הזו, האדם מגיע ופונה אליו, הרי כבר יש לו עם מה לפנות. ועד אז אין הוא יכול לערוך בצורה נכונה את בקשתו.

כך האדם משיג השפעת המאור המחזיר למוטב. הוא יישֵׂם את הבחירה החופשית שלו והגיע למצב שבו הבורא נותן לו כוחות. אז בתוך האור הזה הוא מתחיל לראות מה עליו לתקן,  כמו שנאמר: "באורך נראה אור". האדם מתחיל לראות את הופעת הבורא, מה בדיוק הוא צריך לתקן, את כל 613 התכונות הלא מתוקנות, בזו אחר זו.

הוא מבין במה מקולקלת כל תכונה, כל כוח ורצון, כיצד לתקנה, מה הוא רוכש על חשבון התיקון הזה, כיצד הוא משפיע על המערכת הכללית ודרכה על הבורא, בכך שנותן לו אפשרות להתגלות. כך צעד אחר צעד הוא עובר בהדרגה את כל תהליך תיקון התורה והמצוות, ובכך מתקן את כל הרצונות שלו בכוונה על מנת להשפיע ואפילו בכוונה לקבל על מנת להשפיע – לא למען הנאה ותענוג לעצמו, אלא למען העליון.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 31.05.2010

רשומות קודמות בנושא:
613 מצוות – 613 הרצונות שלכם
המערכת הסגורה של החיים
האלמנט השלישי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest