מה זה "להאמין"

שאלה: למה נאמר שצריך להאמין שהבורא שומע תפילת כל פה?

תשובתי: ה"אמונה" שעליה מדובר היא לא המושג שמשתמשים בו בעולם שלנו. בעולם הרוחני אמונה היא חוק, עובדה, תכונה. להאמין שהבורא שומע תפילת כל פה – פירושו ללמוד את המערכת. ייתכן שעדיין איננו נכללים בה ואיננו מרגישים אותה בצורה ממשית, אבל אנחנו כבר רואים שאנחנו מחוברים בקשר מסוים.

מבפנים, זהו קשר כל כך הדוק, כמו בעולם אין-סוף. ומבחוץ, ביחס אליי, הקשר הזה נראה שבור. בקשר המושלם שורה אור אין-סוף, ובקשר השבור, אני חושב רק על עצמי ומרגיש כלפי הזולת לא סתם אדישות אלא שנאה אמיתית, כשאני רוצה לנצל את כולם לתועלתי האישית, מבלי לחשוב פעמיים מה יהיה איתם! כזה הוא הטבע שלי.

אני נמצא במצב של הסתרה. אם אני משתוקק להגיע מהמצב המצוי למצב הרצוי, אם אני רוצה להתקרב לחיבור שלנו ולגלות את המצב הזה, כלומר לעלות בסולם המדרגות, להיכנס לעולם הרוחני, לתכונת ההשפעה – אז אני מושך הארה מהמצב ההוא שאליו אני רוצה להיכנס.

ההארה הזאת מתחילה להשפיע עליי. אני כמו ילד שחולם להיות מבוגר, ובסופו של דבר הופך למבוגר, בזכות המאמצים שלו, הרצון שלו. ההשתוקקות שלי מקרבת אותי, מושכת אליי הארה מהעתיד. כי ההשתוקקות שלי היא כמו מגנט שמוציא מהמצב העתידי הזה איזושהי הארה קטנה שמשפיעה עליי. אם אני רוצה מאוד להגיע למצב הזה, ומתאר אותו כרצוי, זו תהיה התפילה שלי.

ואם אני יודע שהמצב הבא הוא יותר ויותר מקושר, יוצא שהתפילה שלי היא תפילת רבים. אני מבקש עבור כולם, כדי שכולנו נתחבר, ואני בין כולם. ושבינינו ישרה הבורא, כוח ההשפעה ההדדי.

בצורה כזאת אנחנו מתקדמים ומושכים את האור המחזיר למוטב. וזה נקרא לעסוק בתורה, שנבראה כאמצעי לתיקון היצר האגואיסטי.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 24.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
העיקר – למצוא את הקו הנכון
איזה צל יש לך?
להתפלל על כוח ההשפעה הפנימי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest