דף הבית / חכמת הקבלה / גלגול נשמות / מה זה גלגול נשמות?

מה זה גלגול נשמות?

 "האדם נולד בעולם הזה, כדי לגלות לעצמו במשך חייו את העולם העליון. אז הוא קיים בשני העולמות ולאחר מות הגוף מרגיש את העולם הרוחני במידה, שבה השיגו בזמן קיומו בגוף. אם במשך היותו בעולם הזה האדם לא השיג את העולם העליון, אזי נשמתו יורדת שוב לעולם הזה ומתלבשת בגוף ביולוגי במיוחד לצורך מטרה זו. נשמה יכולה לגלות את העולם העליון רק בהיותה מלובשת בגוף". (בעל הסולם, מאמר "החרות")

שאלה: מה זה גלגול נשמות?

תשבתי: אנו עוסקים רק עם רצון. אם הרצון הוא אגואיסטי, אז מדובר ברצון רגיל בעולם שלנו. אם רצון אגואיסטי שייך לעולם העליון, אז הוא נקרא "קליפה", "סיטרא אחרא". הוא מנוגד לרצון המתוקן של הנשמה, לכן האדם נמצא בשני מצבים מנוגדים.

במושג "גלגול נשמות" הכוונה היא לשינוי הרצון. נניח שהיה לי 10 ק"ג של רצון אגואיסטי, עשיתי עליו צמצום, מסך וקיבלתי מילוי של האור, הרצון עם כוונה נכונה והאור נקרא "נשמה" או "כלי גמור". לאחר מכן, אם הרצון גדל מ- 10 ק"ג ל- 15 ק"ג והתחלתי לעבוד עליו, תחילה אני נופל למינוס 15 ק"ג של אגואיזם, כלומר לעולם הזה, ואז העולם העליון נעלם.

בכך שניגשתי לעבודה על הרצון החדש, העליתי את עצמי לחיבור עם החברים פלוס 15. עם זאת, התחלתי לקבל אור עליון במידה גדולה יותר. אם האור הקודם היה נניח אור ה"נפש", אז עכשיו זה אור ה"רוח". באופן כזה רכשתי נשמה חדשה. המעבר מהמצב הקודם למצב החדש נקרא "גלגול נשמה".

שאלה: כמה גלגולים כאלה יכולים להיות בסך הכול?

תשובתי: 125 בהתאם ל-125 מדרגות של עלייה רוחנית. בין המדרגות אתה נופל למטה ועולה למעלה בתנועה הדדית.

שאלה: האם אני חייב להרגיש את הנפילה?

תשובתי: לא רק להרגיש אלא גם להימצא בה. אתה חייב להיות ספוג בה, כאילו שטבלו אותך בתוכה, זה נקרא מוות רוחני. הנפילה מופיעה בין כל העליות, כאשר האור יוצא מתוכך ואתה נופל לתוך אגו רגיל.

עלייה מתוך הנפילה, מתוך הירידה, נקראת "תחיית המתים", שתמיד ממומשת במיקרו מנות, בהתאם למדרגה שלך.

כך מתרחש חידוש קבוע של הנשמות וחידוש של הגופים. כל מדרגה היא כמו עולם חדש. היא חוזרת בקנה מידה מזערי על כל הסולם העצום של העלייה הרוחנית.

מתוך שיעור וירטואלי, 14.01.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest