מה זה בורא?

laitman_2009-08_5961

שאלה: אמרת שגשמיות זה רצון ליהנות ורוחניות זה הקשר בין הרצונות. אז מה זה בורא?

תשובתי: בורא זה מה שאתה מגלה בתוך הפעולות שלך. אתה מגלה את הכוח הכללי, השפעה ואהבה, במידה שאתה בעצמך מבצע פעולות של השפעה ואהבה. בפעולות שלך מתגלה לך הכוח הפנימי, וזה נקרא "בורא": "בוא וראה".

אנחנו משׂיגים רק על פי העיקרון "ממעשיך הכרנוך". מכל הפעולות שלי ממטה למעלה אני משׂיג כוח הממלא אותי, השפעה ואהבה, כך אני מכיר ומשׂיג את הבורא. כיצד ילד קטן מתחיל להכיר ולזהות את אימו? – הוא מקבל איזו התרשמות מפעולותיה, אך מההתרשמות הזאת הוא אינו מגלה דבר, הוא רק מרגיש שמישהו מטפל בו. כשהוא מתחיל להגיב כלפיה ולחזור אחר הפעולות שלה, אשר אותן היא רוצה ומצפה ממנו שיבצע, ולא את אותן הפעולות שהוא היה רוצה לבצע בעצמו, אז הוא מתחיל להכיר אותה. בזה מסתכם כל החינוך.

כך אנחנו מכירים ומשׂיגים את העליון, את הבורא. אני מבצע פעולות בהתאם לרשימות המתעוררות בתוכי, זה נקרא "ממעשיך", ועל ידי זה "הכרנוך". למה זה "מעשיך"?! הרי הם שלי! – לא. הבורא נתן לי רשימות, הוא נותן לי רצון, קבוצה, סביבה, וכמו כן כוח לבצע את הפעולות האלה. לכן לאחר כל פעולה אני אומר: "אלו הם מעשיך!". אך מהמעשים האלה שעברו דרכי, בהשתתפות שלי, לפי הרצון שלי, אני מכיר אותך.

ישנה כאן איזו נקודה של בחירה חופשית הנקראת ה"אני" העצמי שלי. אני הזמנתי את המעשים האלה ממך, לכן הכרתי והשׂגתי אותך. ממעשיך הכרנוך. יש בתוכי "אני" שהכיר והשׂיג אותך. הפעולה היא שלו, וההשׂגה וההכרה היא שלי.

מתוך שיעור על "תלמוד עשר ספירות", 02.07.2010

רשומות קודמות בנושא:
את הרוחניות רק אני בונה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest