מה זאת תפילה

מיכאל לייטמן

תפילה בחוכמת הקבלה נקראת מ"ן – זה תנאי, שרצון האדם יהיה זהה ותואם לרצון הבורא. אז הרצון של התחתון מתחבר ונכנס לתוך הרצון של העליון, ושניהם מתבצעים, כרצון אחד. אם התחתון מייחל ומשתוקק רק לדבר אחד – להידמות לעליון, אז העליון מיד עוזר לו. העליון תמיד מוכן לכך. על ידי בקשתו התחתון רק פותח לעצמו פתח לזרימת האור, שיורד מהעליון. – בזה כל העבודה שלנו!

העולם אינו מבין את העיקרון הזה. בני האדם חושבים, שמסוגלים לבצע משהו בכוחות עצמם. כל העולם סובב רק סביב הרצון היחיד שלו ליהנות, רק בו חיים ורק אותו מרגישים. אנחנו לא מרגישים את הכוח שמנהל אותנו, ולכן נדמה לנו, שאנחנו בעצמנו מסוגלים לשנות משהו ברצון האגואיסטי שלנו.

אבל אנחנו מסוגלים לשנותו רק לרעה! מתוך שאנחנו מסיחים את דעתנו בניסיונות הסרק האלה, לא מיישמים את התיקונים שלנו.

חיוני ביותר להבין, שאנחנו תוצאות מפעולות האור. רק הוא מסוגל לשנות אותנו ואת העולם. ואינני צריך לחפש בתוכי כוחות, כיצד לשנות את עצמי. אין לי יותר למי לפנות, חוץ מהאור! אני חייב להרגיש עצמי כנדבק אליו ותלוי בו, בדומה לטיפת זרע, הנדבקת לדופן רחם האישה.

בעלייתי ברוחניות, אני לא אהיה יותר עצמאי, אני אשאר דבוק לאור, ובאופן מוחלט תלוי בו. אני אמשיך להידבק אליו יותר ויותר, עד אשר אתמזג איתו לחלוטין. לכן, אם אני רוצה, שמשהו ישתנה בי, במחשבותיי, בתחושותיי ובמצבי אני חייב לדרוש שינויים אלה ממנו. וממני יכולה לצאת רק הבקשה אליו.

אם האדם ילמד תמיד לדרוש את השינויים שבו מהבורא, אז הוא ישיג הצלחה בכל, ובזמן הקצר ביותר. אנחנו שוכחים, שרק האור פועל!

רשומות קודמות בנושא:
כיצד גדלים ברוחנית
התפילה העיקרית
לתפוס בחבל שזורק לנו הבורא
רשומות נוספות במדורים: שיעור הקבלה היומי, התפתחות רוחנית, תפילה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest