דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מה זאת ערבות הדדית

מה זאת ערבות הדדית

photo_rav_gh70_044.gif

שאלה: מה זאת ערבות הדדית?

תשובתי: ערבות הדדית היא כשאני פועל בהתאם למידה שבה אני מבין ומרגיש את היחס שלי כלפי האחרים, את הקשר ההדדי והתלות ההדדית במערכת היחידה, כמו איברים בגוף אחד.

ישנן הרבה מדרגות בהתקרבות שלנו זה לזה בתוך המערכת הזאת, עד שנפעיל את עצמנו כמו תאים בגוף, כאשר מתוך מה שמגיע אליי, אני אקח את כל הנחוץ כדי לממש את עצמי במאה אחוז לטובת החברה.

חכמת הקבלה אומרת שקיימות 125 מדרגות בקשר שלנו זה עם זה, עד שנשיג את המערכת המושלמת. בכך אנחנו מתקנים את עצמנו, את האגו שלנו, רוכשים את תכונת ההשפעה והאהבה לזולת בכל שלמותה, וזה נקרא גמר התיקון של האדם, כשהוא הופך להיות גלובלי ואינטגרלי בתוך כל הטבע.

בזכות זה שהאדם בנה את עצמו, חיבר בתוכו את כל הטבע, והשפיע על כל הדרגות הנמוכות יותר – הדומם, הצומח והחי – הוא בעצמו משיג את הדרגה של כל הטבע הכולל. ניתן לקרוא לו הכוח העליון, או הטבע.

ואז הוא מרגיש נצחי ושלם כמו כל הטבע, שבו אין התחלה ואין סוף, אין זמן, אין תנועה ואין מקום. תפיסת המציאות שלו משתנה, מפני שהאדם כבר תופס את עצמו אחרת, הוא מגלה ראייה ותפיסה ברמה ודרגה חדשה.

ניתן להסביר את הערבות לפי הדוגמה של השפעה הדדית בין כל חלקי הטבע, בין דרגות הדומם והצומח, בין דרגות הצומח והחי, כיצד הן מזינות זו את זו ותומכות זו בזו.

ישנן הרבה דוגמאות של עזרה הדדית בטבע, כמו הדבורים והציפורים שעוזרות לצומח להתרבות, כיצד כל הטבע מחובר בינו לבין עצמו. זהו מדע מאוד מיוחד ומעניין. פשוט מפליא עד כמה כל חלקי הטבע תלויים זה בזה, מחוברים ביניהם וזקוקים זה לזה.

אבל הכי פשוט להסביר את הערבות כעבודה של חלקי גוף אחד. כשאני מרגיש רע ובא לרופא, הוא בודק בסופו של דבר האם אני נמצא באיזון או לא, איזה חלק מגופי יצא מכלל איזון ואינו עובד כמו שצריך.

אם חלק מסוים אינו יכול לבצע את עבודתו ביחס לשאר החלקים, זאת נקראת "מחלה". למשל, הכליות אינן יכולות להוציא את הפסולת, הכבד אינו יכול לנקות את הדם, הריאות אינן יכולות לספק את החמצן הדרוש. לפי זה אנחנו בודקים את האדם, האם הוא בריא או לא.

כך אנחנו צריכים לבדוק את החברה האנושית, האם היא בריאה או לא, לפי המידה שבה כל אחד נמצא בקשר עם יתר החלקים: כמה הוא מקבל לעומת כמה הוא נותן. הרי הוא צריך לעשות הכול לטובת האחרים. זאת משימתו של כל אחד.

כלומר כל אחד מוותר על האגו שלו, המכוון לעצמו, ומפעיל את כל היכולות שלו לטובת האחרים. מה הוא מרוויח מזה? – הוא רוכש את ההרגשה של המציאות העליונה, הנצחית והשלמה, שמעלה אותו למדרגה גבוהה הרבה יותר מהדרגה הבהמית הנוכחית שלו.

מתוך ישיבת תוכן על ספר חדש שייצא לאור בשפה העברית, 11.07.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הערבות היא המפתח לעולם החדש
הצעה, שלא כדאי לסרב לה
אחרת לטבע אין זכות קיום

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest