דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מה זאת אומרת "ללכת בדרך השם"

מה זאת אומרת "ללכת בדרך השם"

laitman_2009-10_usa_0310_70.jpg

מאמר מס' 1 בספר "שמעתי": "הנה כתוב "אין עוד מלבדו", שפירושו, שאין שום כח אחר בעולם, שיהיה לו יכולת לעשות משהו נגדו יתברך. ומה שהאדם רואה שיש דברים בעולם שהם מכחישים פמליא של מעלה, הסיבה היא, מטעם שכך הוא רצונו יתברך. וזהו בחינת תיקון, הנקרא "שמאל דוחה וימין מקרבת". כלומר, מה שהשמאל דוחה, זה נכנס בגדר של תיקון".

ניתן לחלק את חיי האדם לשני חלקים: הזמן שבו הוא בטוח שהכול מגיע לו מהבורא, מהכוח האחד, מהטבע, והזמן שבו הוא אינו בטוח בכך, הוא שוכח, טועה, מסתפק בכך שהכול מגיע אליו מהבורא, מהכוח היחיד ששולט בכל המציאות.

בכוונה ניתנים לאדם מחשבות ורגשות כאלו, כדי שהוא בעצמו ישלים את היחס שלו לבורא. הבורא בכוונה מבלבל את האדם וגורם לו להרגיש כאילו יש עוד כוחות אחרים למיניהם, או שהוא מסתיר את עצמו ובכך נותן לנו את האפשרות להיווכח בעצמנו שאנחנו נמצאים בשליטה המלאה של הבורא ולא של אף אחד אחר…

ולכן הבורא שולח לנו ספקות שונים, מכניס אותנו לערפל מוחלט, לחושך ולטשטוש. אך מכל המצבים הקשים ביותר, מההסתר העמוק ביותר, עלינו להגיע למסקנה אחת ויחידה ולהחליט שאנחנו נמצאים תחת שליטתו של הכוח העליון היחיד שקיים בעולם.

למרות כל הבלבול, בלבול המחשבות והרצונות שקורעים אותי לגזרים, אני צריך לאסוף אותם יחד, סביב מקור אחד, ולהבין מדוע אני חושב כך ומרגיש כך!

את כוח ה"אני" שלי, את הרגשת העולם שלי, אני חייב לייחס לכוח האחד והיחיד שממנו מגיעה אליי ההרגשה שאני חי, קיים. כל המציאות מצטיירת לי ככזאת, דווקא מפני שהרצון העליון הזה רצה שארגיש אותה בדיוק כך. ההרגשה שלי תלויה בו לחלוטין.

זה נקרא "ללכת בדרך השם", כלומר כל הזמן להחזיק בו, לתאר לעצמך שאין עוד מלבדו. כוח אחד מנהל אותי ואת כל המציאות.

האנושות מתחילה עכשיו להרגיש את זה, לגלות את זה, להתרגל למחשבה הזאת. אנחנו מתחילים להבין שהעולם הוא מערכת גלובלית ואינטגרלית. זה מביא אותנו בהדרגה למחשבה שקיים רק כוח עליון אחד שבשדה שלו אנחנו נמצאים – לא חשוב כיצד לקרוא לו: טבע, אלוקים, בורא.

אך הכוח הזה תמיד מבלבל אותנו, שולח לנו מכשולים והפרעות, ומסיט אותנו מהדרך הזאת, כשהוא מעורר בנו כל מיני מחשבות ורצונות שהם כביכול "שלנו", שדוחים את האיחוד העליון הזה. לרגעים ספורים אנחנו מסוגלים להחזיק את עצמנו במחשבה ואפילו בהרגשה ש"אין עוד מלבדו", מלבד הכוח העליון האחד, הכוח הכללי של הטבע שיצר הכול ומנהל את הכול לפי תוכניתו, מטרתו ורצונו.

אך ברגע הבא הדימוי הזה כבר נעלם ואפילו איננו שמים לב לכך. ולאחר כמה זמן אנחנו כבר מוצאים את עצמנו עם מחשבות ורצונות שונים לחלוטין.

כך הסביבה משפיעה על האדם. דרכה הבורא מבלבל אותנו ומכריח אותנו לחפש כיצד לחזק את עצמנו, כדי ששום הפרעות לא יוכלו להסיט אותנו מהדרך ואנחנו נתפוס בו בכל הרצונות שלנו.

מתוך שיעור על מאמר מהספר "שמעתי", 26.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מאמר מס' 1 שממנו הכול מתחיל
הטוב צריך להתגלות
הקשיים הם עזרה מלמעלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest