דף הבית / אהבה / מה זאת אהבה?

מה זאת אהבה?

מה זאת אהבה?
אהבה היא תוצאה של השתוות של צורות פנימיות, כלומר תכונות.

בקבלה קיים חוק אחד ויחיד – חוק השתוות הצורות, התכונות והרצונות. אם שני אובייקטים רוחניים שווים בתכונותיהם – הם מתאחדים. אין פירוש הדבר, שמשניים הם נעשים אחד, אלא שהם כמו אחד. כל מה שמתרחש עם האחד מעשיר את האחר, מיד מורגש בו.

ההרגשה ההדדית הזאת שחשים באופן שווה בחושים שיש ביניהם השתוות מלאה – אבל בין אובייקטים שונים: בין בני-אדם, או בין אדם לבורא – נקראת הרגשת אהבה.

אהבה היא הרגשת השתוות תכונות רוחניות. התרחקות הדדית בתכונות וברצונות עושה את האנשים לרחוקים איש מרעהו, עד-כדי שנאה.

התקרבות הדדית של רצונות, מחשבות ותכונות (שזה בעצם אותו הדבר, כי התכונות קובעות את המחשבות והרצונות), עושה אותם קרובים, אוהבים ומבינים איש את רעהו. טועה מי שחושב, שניגודים מקרבים, ויכולים לגרום להבנה הדדית ולאושר.

One comment

  1. ברוך שומר הבטחתו לישראל ברוך הוא, שהקדוש ברוך הוא חשב את-הקץ לעשות כמה שאמר לאברהם אבינו בברית בין בתרים, שנאמר, ויאמר לאברם ידע תדע כי-גר יהיה זרעך בארץ לא להם ועבדום וענו אותם ארבע מאות שנה וגם את-הגוי אשר יעבדו דן אנכי ואחרי-כן יצאו ברכוש גדול.

    ההבטחה לאברם בברית בין הבתרים היתה כי זרעו יהיה גר במשך ארבע מאות שנה בארץ לא לו, מדוע אם כן היה זרעו של אברם נתון לעבדות משך מאתים ועשר שנים (בלבד) ולא במשך ארבע מאות שנה כפי שהובטח ?

    אלא שסוף מעשה במחשבה תחלה, שאמר הכתוב, "והקדוש ברוך הוא חשב את-הקץ לעשות". מהו סוד קץ ? קץ גימטריה מאה ותשעים, שקב"ה חשב את הקץ לעשות, בראש המחשבה היה הקץ בחינת מגיד מראשית אחרית, כלומר החסיר קץ (מאה ותשעים), מתוך הארבע מאות שנות עבדות ועלו מאתים ועשר.

    לעיון בסוד ראו,

    לב) כשחלה רבי אליעזר הגדול חלה ונטה למות, אותו היום היה ערב שבת והושיב לימינו את הורקנוס בנו. והיה מגלה אליו עמוקות ונסתרות, והורקנוס לא היה מקבל ממנו בדעה מלאה, כי חשב שדעתו אינה מיושבת עליו, קבל ממנו מאה שמונים ותשעה סודות עליונים.

    (קפט סודות, הסוד הבא, מאה ותשעים גימטריה קץ)

    לג) כשהגיע להסוד של אבני שיש טהור המתערבים במים עליונים בכה רבי אליעזר והפסיק מלדבר. אמר קום ולך שמה בני. אמר לו למה. אמר לו אני רואה שאמהר לעבור מן העולם, אמר לו לך ואמור לאמך, שיסתלקו התפילין שלי למקום עליון, כלומר, שרמז לה על הסתלקותו, ואחר כך אסתלק מן העולם ואבוא כאן לראות אותם היינו לבני המשפחה לא יבכו, כי הם עימי קרובים עליונים ולא תחתונים, ודעת אנוש לא משיג בזה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest