דף הבית / כללי / מה התועלת מנחיתת האדם העל הירח?

מה התועלת מנחיתת האדם העל הירח?

הערה: השנה היא שנת ה- 50 לנחיתת החללית "אפולו 11" על הירח. משימתה הייתה לנחות על הירח, לטייל עליו ולהראות זאת לכולם. שלושת האסטרונאוטים, ביניהם האסטרונאוט הידוע ניל ארמסטרונג, שהו על פני הירח כשעתיים וחצי. האם זוהי נקודת ציון של מצב רומנטי מסוים, או שאולי זה נתפס כך רק אצל אנשים מהדור שלנו? איזה מעוף יש בזה!

תשובתי: ראשית, אי אפשר להשוות את המצב בימינו למצב שהיה לפני 50 שנה. אז זה באמת היה משהו דמיוני, לא יכולנו לתפוס שזה באמת מתרחש.

שאלה: האם הייתה לך הרגשה כזאת?

תשובתי: כן, מפני שהירח הוא בכל זאת גוף שמימי אחר. פתאום טסה לשם איזו חתיכת ברזל שבתוכה יושבים בני אדם. הם נוחתים ויוצאים מתוכה, דורכים על הגוף השמימי הזה, נכנסים שוב לחללית, לוקחים איתם כמה קילוגרמים של אבנים וחוזרים לכדור הארץ. זה משהו דמיוני.

זה בכל זאת ציון דרך ביציאת האדם לעולם אחר. הירח נחשב אז לעולם אחר. לבנות בתים על פני הירח, ליצור שם בסיסיי מחקר וכן הלאה. רומנטיקה!

שאלה: האם הייתה תקווה שאולי זה יצליח?

תשובתי: כן, אבל אנחנו מבינים שלאחר מכן האנושות גדלה. תחילה הפה נפער מתדהמה, אבל לאחר מכן אתה מפהק באכזבה. כך גם כאן. מסתבר שהירח הוא גוף שמימי חסר חיים. בעיקרון חשבו כך גם קודם ואין בזה שום דבר מיוחד. היום רבים רוצים להגיע לירח כדי להביא משם מתכות מיוחדות, יקרות מאוד שיצדיקו את כל ההוצאות הכספיות. כלומר, בני אדם מסתכלים על כך באופן פרגמטי בלבד.

שאלה: תראה לְמה הפכה הרומנטיקה. לא חבל? עקבנו אחר האסטרונאוטים הראשונים, אחרי גרין, איזו הרגשה זאת הייתה!

תשובתי: זה היה חיסרון של ההתפתחות שלנו. לאחר מכן התפתחנו והבנו שמאחורי זה אין כלום פרט לאגו עצום של האדם.

שאלה: אתה בכל זאת הופך זאת למשהו גשמי?

תשובתי: כן, למרות שיש בזה תנועה יוצאת דופן של האדם כלפי מעלה, אבל לא בכיוון הנכון. מה התועלת מנחיתה על הירח? "על פני השבילים הרחוקים והמאובקים יישארו עקבותינו". יישארו, ומה הלאה? זה מאוד לא יציב ואין לכך השלכות רציניות. היכן יש כאן יציאה לאותו עולם עליון שאליו אנחנו באמת יכולים לצאת ולהתקיים בו ללא חליפות חלל, ללא הגבלות? להפך, אנחנו אפילו לא מוגבלים בגופנו הפיזי. אני רוצה להיפטר מ"חליפת החלל" הזאת.

בסופו של דבר, כל הדחפים הרומנטיים הללו חלפו, ועתה אנחנו מתחילים כבר להתקרב לחיסרון אחר: "כיצד עליי לצאת מתוך עצמי ובאופן כזה לגלות את העולם העליון?".

מתוך תכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 23.07.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest