דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / מה הסכנה של האש המתלקחת במזרח התיכון?

מה הסכנה של האש המתלקחת במזרח התיכון?

שאלה: כיצד אנחנו צריכים להתייחס לאסון שקרה בירושלים, להתקפת הטרור בבית הכנסת שהכניסה לאבל את כל המדינה?

תשובתי: עלינו להבין, שהכול קורה מפני שאנחנו עדיין לא מממשים את מטרת הבריאה. בכל ספרי הקבלה מסבירים לנו שאנחנו נמצאים בתוך מערכת אחת: דומם, צומח, חי ואדם, הם מכלול אחד. שלושת הדרגות הראשונות, דומם, צומח וחי נפעלות על ידי הטבע בצורה אינסטינקטיבית, ובני האדם נמצאים בתהליך התפתחות, שבסופו של דבר, הם צריכים להגיע להשתוות הצורה עם הבורא, להיות כאיש אחד בלב אחד. נאמר בספר ישעיהו: "כי ביתי יקרא בית התפילה לכל העמים".

ובראש התהליך הזה עומד עם ישראל. הוא מוביל את כל העולם אחריו. לכן, הוא חייב ללמוד את פנימיות התורה וגם להפיץ אותה לכל האנושות, החל מעם ישראל ועד כל האומות.

כפי שכותב בעל הסולם במאמרו "שופר המשיח", שידיעת התיקון בקרב אומות העולם מוטלת על עם ישראל. לכן, עלינו לפרסם ברבים את הידיעה על עבודתנו, להסביר לכולם מה היא המערכת הכללית ומה עלינו לעשות בצורה הדדית, כשאנחנו עוזרים לאומות העולם והם עוזרים לנו וכולנו ביחד רוצים להחיות, לסדר את רשת הקשר בינינו שנשברה.

לכן, הצרות והבעיות שלנו מצביעות על כך שבינתיים אנחנו לא מספיקים להפיץ את שיטת התיקון. מכאן חייבים להבין שהאשמה היא בנו.

כי הכול תלוי בנו. אין בחירה חופשית לשבעים אומות העולם, לשבעה מיליארדי בני אדם, חוץ מחמישה עשר מיליון שנקראים "עם ישראל". באותה המידה שאנחנו מושכים את האור, מפיצים את חכמת הקבלה, כך הוא משפיע על כל היתר.

כי ה"רשימות" ממשיכות להתגבר ולהתחלף כל רגע מאז השבירה (שהייתה לפני עולמות אבי"ע) שהיא המקור שלנו מאז לידת "אדם הראשון". השבירה כוללת את כל הכלים. ועכשיו אנחנו חייבים להשפיע על החלק שנקרא "אומות העולם". במצב הנוכחי בלתי אפשרי להגיע לתיקון בלי עבודת עם ישראל. דווקא העבודה הזאת צריכה להתברר, להתבהר עכשיו לפני כולם. ואנחנו חייבים לבצע אותה בכל הכוח.

לכן, כל הקבוצות שלנו, כל החברים מסביב לעולם צריכים להבין ככל שניתן, שהם חייבים להשקיע את חלקם, לקבל את תוכנית ההפצה שלנו ולממש אותה. אם אנחנו נצליח לבצע את המוטל עלינו, אז המכות לא תבואנה לפני קבלת התרופה. כלומר, עלינו להקדים תרופה למכה. זאת עבודתנו, וזה "חוק נתן ולא יעבור".

אחרת אנחנו לא נצליח לעשות כלום. הרי, נכון להיום, המצב דומה לזה שהיה בפולין ובגרמניה ערב מלחמת העולם השנייה. אז המקובלים קראו ליהודים לעלות לארץ ישראל כדי למנוע טבח, אבל אף אחד לא רצה להקשיב להם, כולם נשארו ונספו.

נכון לעכשיו נוצרים תנאים דומים בכל העולם, ובעל הסולם כותב על אפשרות כזאת, על מלחמת עולם חדשה, וכן הלאה. מעבר לזה, אפילו היגיון פשוט מצביע על כך שכאן עלולה לפרוץ מלחמת עולם שלישית. אם מישהו רוצה להדליק את העולם, זה האזור המתוח ביותר. מצד אחד, יש כאן נשק גרעיני, ומצד שני, קיים איום עצום מבחוץ שלא משאיר אפשרות למלחמה קונבנציונלית.

עד כה אנחנו הצלחנו להדוף את אויבינו בעזרת נשק רגיל. אבל, בעתיד אנחנו לא נצליח להתמודד איתם ואז לא תישאר לנו שום ברירה, אלא להפעיל נשק אטומי. זה מה שמצפה מאיתנו כל העולם. האליטות באמריקה ובאירופה מניחות שבצורה כזאת הן יכולות להיחלץ מהמשבר הגלובלי. אבל אנחנו עדיין לא רואים עד כמה הוא נחרץ ופטלי.

לכן, מהיום עלינו להתקדם לתיקון הנכון על ידי הפצת חכמת הקבלה כדי שכולם יכירו את המסר שלה. לא כולם צריכים ללמוד אותה, יש כאלה שצריכים ללמוד ולממש אותה, ואחרים מתחברים אליהם. אבל, לפחות, כל היהודים בעולם וכל מי שמעוניין – אנחנו חייבים לגלות בפניהם את כל החומר ולכוון אותם לדרך ההתפתחות הנכונה.

מתוך שיעור על פי המאמר "הקדמה לספר הזוהר", 19.11.2014

ידיעות קודמות בנושא:
למנוע אינתיפאדה שלישית, חלק ג'
למנוע אינתיפאדה שלישית, חלק א'
מי אשם ומה לעשות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest