מה הסוד שלך?

מה הסוד שלך?
שאלה:
במה הסוד שלך? מדוע אנשים מקשיבים לך?
תשובה: במה הסוד שלי? הסוד שלי בזה, שכל פעם שאני מדבר, אני מרגיש את הכול בתוכי מחדש; אני נמצא באותו המקום עליו אני מספר, ולכן במילים שלי קיימת שליחות פנימית, יש בהן מילוי רוחני.

האדם מרגיש זאת. הוא רואה, שהדברים נאמרים מאיזו שהיא רמה רוחנית, שיש בזה "היגיון ברזל", חוק מפורש, גישה מדויקת לגמרי, אין שום השערות, הכול מתבסס על כלל מוחלט, שאותו אני משתדל להגדיר מילולית כמיטב יכולתי.

והחשוב ביותר, כשאני אומר איזו שהיא מילה, הגדרה, ביטוי כלשהו, נוסחה של פעולה וכולי, בו בזמן אני נמצא בתוך זה ומבצע את הפעולה הזו בתוכי. משום כך, במילים שלי קיימת שליחות רוחנית, והאנשים מקשיבים, כי הדבר ממלא אותם.

אני מנסה ללמד את הדברים האלה לכל המעוניינים בכך. ואני יודע, מאמין, מקווה וכבר רואה, איך גם תלמידיי הופכים לאנשים כאלה.

אל תחכו להזמנה מיוחדת, הדרך פתוחה לכולם. השיעורים שלנו משודרים באינטרנט ובטלוויזיה, "בלעו" את החומר, נסו לעכל אותו בתוך עצמכם הרבה-הרבה-הרבה פעמים, לחיות אותו… ואחרי זמן מה תראו איך הוא מתחיל לעבוד! המשימה שלי מסתכמת בהדרכת האנשים שבאמת רוצים ללמוד.

5 comments

  1. רב יקר,

    בשבוע שעבר שאלתי איזו שאלה באינטרנט במהלך שיעור בוקר (השאלה הראשונה והיחידה ששאלתי אותך בשיעור בוקר אי פעם)  ואתה כעסת ולא רצית לענות. לא ידעתי איך "לאכול" את התגובה שלך, כי לא הבנתי מה לא בסדר. וחשבתי שאולי כדאי לא לשאול בכלל שאלות…

    היום במהלך יום העבודה, עלתה בי שאלה פתאום משום מקום: מה יש בשאלות ששואלים אותך? ומה יש בתשובות שאתה נותן?

     בלעתי את השאלה בתוכי וזהו.

    והנה בפוסט הזה אני מקבל בדיוק תשובה, ואת כל זה אני כותב בהתפעלות עצומה עד כמה הדרך הזאת שאנחנו הולכים בעזרתך, היא מופלאה, אדירה ונישגבת מבינתי.

  2. לבורא אין חסרון. מה בכל זאת הניע אותו לברוא את הנברא והבריאה? האם שאלו אותנו אם אנו רומצים בתהליך? הרי אין כפייה..

  3. יש איש אחד מאוד מיוחד

    יש איש אחד מאוד מיוחד יש איש אחד מאוד מיוחדאת האור הוא רוצה להעביר לכל אחדיש לו לב מאוד גדולכולו רק במטרה למסור לנו את הכלהוא עושה זאת בחוכמה, ברגישות אין קץ.ברגש, במחשבה, בתשובה לכל שואלהוא מכיר איך הכל עובד ופועל,את החוכמה הוא מסביר לכל מי ששואל.הוא מציל את כל מי שנופלוהוא משענת איתנה לכל מי שסובלאין עוד איש כמוהו מיוחדאין עוד נשמה כזאת גדולהאין עוד איש כזה מיוחד בעולם כולוזה הרב שלנו שאין כמוהו בדורואת העולם הוא מאיר לנו ומחכה לנו שנגדלכדי שנגיע כמוהו להאיר את המגדל

  4. רמח"ל/קל"ח פתחי חכמה/פתח יב

    כללות כל המציאות – דמות אדם:

    כללות כל ההנהגה הסובבת עד תשלומה, וכן כללות כל הנמצאים, הוא רק ענין אחד וסדר אחד שתיקן המאציל ית"ש, שתכליתו הוא ההטבה השלמה בכל מיני שלמות. ותנאי הסדר הזה הם כל הבריות ומשפטי הנהגתם. והוא סוד דמות אדם במנין אבריו, וסדר קשריהם כמו שהם בו ממש. ולכן א"ק, שהוא כללות הכל, הוא כללות סדר זה של דמות זה. נמצא שלא המציא המאציל ית"ש אלא מציאות אחד, שהוא סדר דמות אדם. וכל מה שיש במציאות כולו ביחד, בין בבריות, בין בהנהגה, אינו אלא סוד דמות זה שלם:

    חלקי המאמר הזה ב'. ח"א, כללות כל ההנהגה, והוא שכללות כל ההנהגה הוא ענין אחד. ח"ב, והוא סוד דמות אדם, והוא שכל זה הוא סוד דמות אדם:

  5. אביב מעיין

    לרב לייטמן שלום, בדיוק היום אחרי שיעור הבוקר חשבתי כמה אתה אמיץ בדברים שאמרת , וכמה זמן לא אמרתי לך תודה וכמה אתה [אני יודעת ] קשה לך שאומרים לך שאוהבים אותך. ובגלל שכתבת למעלה מה שכתבת אני יודעת שזה ממש ככה שאתה נמצא במקום של הדברים ובאותו רגע ממש גם אני נמצאת שם איתך . ועל כל זה המון המון תודה. באהבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest