דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מה הם חיינו? – משחק!

מה הם חיינו? – משחק!

Laitman_2010-12-25_9595.jpg

היות וחכמת הקבלה מעלה את האדם מדרגת "בהמה" לדרגת "אדם" ("אדם" מלשון "דומה", דומה לטבע, לתכונת ההשפעה והאהבה), הרי שבפני האדם העולה, ניצבת הבעיה של "ללכת אל הלא נודע".

כדי שתעלה בכל פעם למצב הלא-ידוע, מוצע לך משחק, תרגיל, על מנת שתכין בתוכך, יחד עם הקבוצה, את הדגם של המצב האלטרואיסטי הבא שלך. מה גם שניסיון כושל דווקא מוביל לפיתרון הנכון: בקשה לכוח ההשפעה, לעלייה מעל האגואיזם.

כל האנושות צריכה היום לרכוש את שיטת ההתקדמות הזאת, בכל המעשים שלה. מה גם שאנחנו צריכים להיות מוכנים לירידות, להרגשת הטעויות, כדי שדווקא מתוכן נוכל להבין שרק הכוח העליון של הטבע יכול להקנות לנו תכונות חדשות כדי לחקור, להשיג ולבנות את עצמנו בצורה נכונה, בתחומי המשפחה, החברה, ההשכלה, החינוך והכלכלה.

עד לזמננו הטעויות והכישלונות לא זכו להכרה מצד בני האדם, אלא רק מצד המקובלים, מפני שרק הם עלו מעל לטבע הכללי של האנושות, מעל לאגואיזם, אל תכונת הטבע, תכונת האהבה. אבל היום אנחנו חייבים לספוג את היחס החדש הזה כלפי עצמנו, כלפי הסובבים אותנו, כלפי העולם, וללמד את ילדינו להתפתח על פני הטעויות שלהם.

אבל אנחנו חייבים לא סתם ללמוד להפיק תועלת מהטעויות, אלא להבין מהיכן הן נובעות: מהופעתה של מדרגה חדשה, שאנחנו איננו תואמים לה, ולכן הטעות (הירידה) מהווה הישג: זוהי השגת חוסר התאמה שלנו למצב החדש, והיא צריכה לגרום לנו להשתוקק לממש אותו בתוכנו. וזה מושג בקבוצה, על ידי ההשתוקקות לכוח הטבע הכללי, להשתוות איתו.

ידיעות קודמת בנושא:
מזרע יבש מבשיל עץ נושא פרי
האור הוא האנרגיה של החיים
טובים מרצוננו החופשי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest