דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / הדת בראי הקבלה / מה היה קודם – קבלה או דת?

מה היה קודם – קבלה או דת?

photo_rav_gh70_213.jpg

שאלה: למרות שאני מאמין בשיטת הקבלה ובחוכמתה, במיוחד אחרי המאבק הארוך עם האמונה הקודמת שלי ואחר-כך עם האתאיזם ודתות אחרות, עדיין יש לי ספקות, לא לגבי חוכמת הקבלה עצמה, אלא בקשר שלה עם העולם החומרי שלנו. למשל חכמת הקבלה קודמת לכל הדתות, והדתות נבעו מחכמת הקבלה, אבל ההיסטוריונים טוענים שההינדואיזם הופיע לפני תקופת אברהם.

תשובה: יש סה"כ שלוש דתות, יהדות, נצרות ואיסלם. הדתות נוצרו אחרי חורבן בית המקדש, זאת אומרת אחרי נפילת עם ישראל מאהבת הזולת לשנאת חינם. קודם נוצרה היהדות, אחר כך הנצרות ואחריה האיסלם.

כמובן שהיו אמונות גם לפני כן, לפני אברהם ואפילו לפני אדם. אברהם עצמו (כמו אביו) היה כהן בבבל. לא רק בבבל היו אמונות ודתות, אלא כבר לפני כן בכל העולם .

התורה מספרת לנו רק על המרכיב הרוחני של העולם. המבול למשל, לא התרחש על פני כל כדור הארץ, וגם לפני האדם הראשון חיו אנשים, שהאמינו בכוחות שונים, בדמויות.

כדור הארץ עצמו קיים כבר מיליארדי שנים, ובן האדם התפתח רק לפני כמה מאות אלפי שנים. אך התורה מספרת לנו רק על ההתפתחות הרוחנית של האנושות, על 6000 השנים מהתיקון הראשון (של אדם = אדמה לבורא) עד לתיקון האחרון.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest