דף הבית / המשבר ופתרונו / מה דורש הטבע מהאדם?

מה דורש הטבע מהאדם?

שאלה: האם איחוד זה האיזון בין השפעה לקבלה בחברה? כלומר האם תהליך האיחוד זהו איזון, בין כמה שאני מקבל מהחברה לבין כמה שאני נותן לחברה?

תשובתי: כן. זהו תהליך של איחוד. אבל זה תהליך שהוא לא ברור ולא מובן לאף אחד. כמה תיאוריות כלכליות, פוליטיות, חברתיות ואחרות קיימות, אבל עד עכשיו אף אחד לא יודע מה לעשות עם זה. קיימות דעות כמו מספר בני אדם, מפני שכל זה שייך לדרגת האדם, ועבורנו, זה עדיין "טרה אינקוגניטו" (משהו לא ידוע).

שאלה: איך אני יכול לדעת, כמה אני יכול לקבל וכמה לתת?

תשובתי: אתה לא יכול לדעת את זה מפני שהאגואיזם שלך זורק אותך מהמערכת הזאת. אם אצל בעלי החיים קיים מושג של היררכיה והכרחיות להתחבר, מושג מדויק, מה זה עדר נכון, אז בעדר האנושי אין חוק כזה. למרבה הצער, אנחנו גרועים יותר מבעלי החיים, לא קיימים אצלנו שום עקרונות של ריסון.

שאלה: מה בכל זאת הטבע דורש מהדרגה האנושית? אם בכל הדרגות הכול עובד באופן אוטומטי, אינסטינקטיבי, אז מה נדרש מדרגת "אדם"?

תשובתי: הטבע דורש מהאדם להבין ולהכיר בכך שהוא נמצא מעל לדרגות הדומם, הצומח והחי של הטבע, שהוא לא שייך לטבע הבהמי ולא יכול ליצור באופן אוטומטי מבנה כזה מהחברה שלו כמו בעלי החיים. לכן עליו ללמוד ולחקור, מי הוא ובאיזה אופן הוא יכול להגיע לאיזון יפה, נכון ודינמי, בהתאם להתפתחות הבלתי פוסקת שלו. את כל זה הטבע דורש מהאדם.

על האדם לקבל את החוק הכללי של הטבע ואחר כך להעביר אותו לחברה האנושית. כלומר ליצור כזה איחוד בין בני האדם, שמצד אחד הוא לא כמו בהמה, אלא אדם שמתפתח מבחינה אגואיסטית, ורוצה כל הזמן לכופף תחתיו את הכל ואת כולם. מצד שני, הוא בכל זאת חייב להביא את עצמו לאיזון נכון. לכך, שתיווצר כזאת מערכת של שיתוף פעולה הדדי בין בני האדם ושאר דרגות הטבע, שהמערכת הזו תעבוד בהסכמה מוחלטת, בשילוב ביניהם.

את המצב הזה האדם לא מבין. הוא לא יכול ליצור אפילו את החברה הקטנה שלו. אני כבר לא מדבר, על איך הוא מתייחס לטבע הדומם, הצומח והחי, שהוא רק הורס הכול. זו הבעיה היחידה שלו. בעיקרון, זה האגואיזם של האדם. עלינו לגלות באיזה אופן אפשר לאכוף את האגואיזם הזה, להתחיל לנהל אותו, להגביל אותו בצורה חכמה, ולהבין כיצד עלינו להתנהג עם עצמנו ובינינו.

מתוך תוכנית טלוויזיה "עידן שלאחר נגיף הקורונה", 16.04.2019

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest