דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מה דורשת הנקודה שבלב?

מה דורשת הנקודה שבלב?

שאלה: כיצד גְדֵלה הנשמה של האדם?

תשובתי: ההתגלות הראשונה של הנשמה מתרחשת כאשר האדם מתחיל להרגיש שמופיע אצלו רצון לדעת מהי משמעות החיים. כאשר השאלה לא נותנת לנו מנוחה ואנחנו מרגישים את זה על עצמנו, כל אחד ביחס לעוצמת הנשמה שלו. למרות שבתחילה האדם חושב שמדובר ברצון קטן מאוד, רדוד. אבל לא כך הדבר.

שאלה: כיצד אדם קובע מהו המושג "נשמה"?

תשובתי: למרבה הצער, האדם לא מבין מה זה. הוא לא מבין מה משמעות החיים. השאלה אודות משמעות החיים, מצביעה על כך שאין בחיים משמעות, מפני שאם הייתה משמעות, היית רואה זאת בשאיפה של בני האדם להפוך להיות מישהו, האחד להיות ארכיטקט, האחר משורר, השלישי עוד משהו, אבל לא סתם כדי להרוויח את לחמם, אלא כדי לפחות במקצת למצוא משמעות לחיים.

כאשר האדם מרגיש שאינו יכול למצוא משמעות בשום דבר, שהכול ריקני, אז הוא מתחיל להבין שהמשמעות לא נמצאת בעולם הזה אלא מחוצה לו, למעלה ממנו. אם זה באמת מושך אותו, אז הוא מתחיל בחיפושים רציניים. בזמנינו זה אפשרי. גם אני התחלתי כך. זה לקח לי שנים רבות עד שמצאתי איפה ואיך למצוא משמעות, עשר שנים לפני העלייה לישראל, ואחר כך עוד כמה שנים בישראל. בקיצור, זה לוקח זמן.

הנקודה שבלב נמצאת בכל אדם. כך או אחרת, היא תתעורר, השאלה מתי. בזמנינו זה מתגלה בבירור, מהר ובאנשים רבים. אבל קודם לכן היא התגלתה פעם בעשר שנים או אפילו במאות שנים באנשים מיוחדים.

שאלה: בעבר לא היו קבוצות גדולות כמו "בני ברוך"?

תשובתי: בוודאי. תראה איזו קבוצה גדולה יש לנו, וכיצד היא מפוזרת בכל רחבי העולם! זוהי תנועה רצינית מאוד שלא הייתה מעולם והתגלתה רק עכשיו. אפילו אני לא ציפיתי  לכך. כאשר התחלתי ללמוד את חכמת הקבלה, אף אחד לא עסק בה באופן רציני. היו כמה זקנים, ממש שניים שלושה וזהו. הגעתי לשיעורים שלהם, אבל ראיתי שלא ניתן לקבל מהם שום דבר. הם רק קראו מקורות, ואילו אני הייתי זקוק להסברים רציניים עם תשובות לשאלות שהופיעו בי.

הנקודה שבלב "דורשת" להתפתח, ולכן בכל רגע נתון עלינו להרגיש מה היא דורשת, והאם אנחנו יכולים לתת מענה לשאילתות שלה. העיקר זה לכוון אותה בצורה נכונה, מפני שהיא נמצאת בסביבה אגואיסטית, כמו בתוך כדור שמורכב מאגואיזם. אבל בפנים הנקודה הזאת אלטרואיסטית לחלוטין. השאלה כיצד לכוון עליה דרך האגואיזם השפעה אלטרואיסטית, השפעה שיכולה לתת לה הזנה והיא תתחיל להתפתח.

שאלה: כמו פרי בתוך קליפה?

תשובתי: הייתי מכנה אותה גרעין בתוך "זבל", וזה באמת כך. האדם צריך לנבור בתוך ה"זבל" הזה, כדי להוציא משם את הגרעין, ובאופן כזה לפתח את עצמו. זה לא פשוט. אבל בזמנינו הכול כבר גלוי. הכנו ארכיון עצום של חומרים שונים, לכן עלינו להמשיך לעסוק בהפצה. אני שמח מאוד שאנחנו מעבירים שיעורים והרצאות עבור החברים הצעירים שלנו. עלינו לפעול כך שהם ישלטו בארכיון שלנו, ויציעו לנו כיצד לשכלל אותו, כדי שיהיה נוח, מובן וקל לכל מי שרוצה לבוא אלינו.

מתוך שיעור וירטואלי, 9.02.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest