דף הבית / מה גורם לחסמים בתקשורת?

מה גורם לחסמים בתקשורת?

שאלה: כל החיים שלנו הם בעצם סוג של תקשורת, העברת מסרים, אינטראקציה בין אנשים. מחקרים מדברים על כך שיש לא מעט גורמים שמהווים סוג של מחסום בתקשורת ומונעים מאיתנו תקשורת טובה שגורמת לקרבה, לחיבור בין אנשים. למשל שמיעה סלקטיבית, אדם שומע מה שנוח לו לשמוע, מה שנוגע בו, מה שנוגע לו, ומה שלא, הוא לא שומע בכלל. או למשל פרשנות אישית, שכל אדם מפרש מה שנדמה לו ששמע או הבין. זה יוצר הרבה מאוד מצבים של חוסר הבנה. מהו השורש, הבסיס, שממנו צומחים כל החסמים?

תשובתי: השורש לכל החסמים זה יסוד הבריאה, הרצון ליהנות. הרצון בדרגת הדומם, מחזיק את כל החלקים יחד במצב הכי נוח והכי טוב. בדרגת הצומח, הוא כבר מפתח התקדמות למצבים טובים יותר, שהוא יכול ליהנות יותר לפרוח ולגדול. הרצון בדרגת החי זו כבר לידה והתפתחות של גופים חיים, ובדרגת המדבר בבני אדם כבר אין גבול. כלומר, רצון ליהנות שנמצא באטום פשוט מורכב משני חלקים: פלוס ומינוס, אלקטרון ופוזיטרון, הוא מחייב את הבריאה בדרגת הדומם להחזיק את עצמה כל הזמן במצב הטוב ביותר.

לכן כבני אדם מורכבים מאוד, עם שיטות, פילוסופיות, פסיכולוגיות וניסיון מהעבר, אנחנו מגיעים לתקשורת בינינו עם בלבולים גדולים, כי ביסוד ההתקשרות בינינו נמצאת אותה נטייה להרוויח, להצליח, ליהנות בכל רגע. התקשרות יכולה להיות בין שני בני אדם, בין קולגות בעבודה, בין זכר ונקבה, בין הורים לילדים בצורות שונות ורמות התקשרות שונות, אבל אם מתבצעת התקשרות, היא תמיד מתבצעת בתת-הכרה או בהכרה תוך מחשבה איך להיטיב את מצבנו. זה יכול להיות מצבנו הפנימי, הנפשי או הכספי, לא חשוב איזה מצב, ולכן יש הרבה חסמים.

 

מתוך התוכנית "חיים חדשים" מס' 1301, 14.3.2021

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest