דף הבית / חכמת הקבלה / גלגול נשמות / מה אקח איתי לנצחיות?

מה אקח איתי לנצחיות?

laitman_2009-05-28_8354_70.jpg

שאלה: האם הנשמה שלי תזכור מה שלמדתי בחיים האלה? האם אני אמשיך בלימוד חכמת הקבלה ושוב אגיע לקבוצה הזאת בחיים הבאים שלי?

תשובתי: הדבר היחיד שהאדם לוקח עימו מהחיים האלה, זו הדרך הרוחנית שהוא עבר. זה לא נעלם. הרי ביחס לרוחניות, אנחנו היינו ותמיד נשארים באותה המציאות, רק שהיא נסתרת מאיתנו במקצת. אני כל הזמן נמצא בתוך הנשמה שלי, למרות שאינני מרגיש אותה. אך גם היום אני עובד איתה ועובר כל מיני מצבים.

כל זה מתרחש בתוך נשמתי הנצחית. מה שאני רואה כעת מסביבי, גופים פיזיים ואת העולם הזה, זה הכול חיזיון דמיוני של המצב הרוחני שלי. ואם אני עובד היום בפנימיות, אז את הגלגול הבא שלי אני אתחיל ממצב רוחני מתקדם יותר, כלומר אני אכנס מהר יותר לקבוצת מקובלים, ואצליח יותר בלימודים.

כל הדרך הקודמת נשארת בי כגנים רוחניים (רשימות), היא איננה נעלמת. בעולם הרוחני בכלל שום דבר אינו נעלם, יש העלם רק בעולם שלנו, מאחר והוא בעצמו כולו נעלם. ומכל מה שרכשתי עבור הרצון האגואיסטי שלי, בוודאי ששום דבר לא נשאר, כי הרצון הזה ייעלם. תישמר רק ההתלבשות החיצונית.

כל פעם שהנשמה עוברת גלגול חדש, היא בונה לעצמה סביבה, בהתאם ליכולת והנחיצות שלה לתקן את עצמה. למה אני נמצא דווקא בסביבה הזו ולא באחרת? – מאחר וכך זה נדרש עבור הנשמה שלי. אין שום חשבון עם הגופים, הם נמצאים בקשר ביניהם בעולם הזה, עם כל המאורעות שלו רק במידת הנחיצות לתיקון הנשמה. והגוף אינו נלקח בחשבון. הוא בכלל לא קיים בצורה ריאלית, זו אשליה וירטואלית המופיעה לנגד עינינו בצורה כזאת.

למעשה קיימת רק הנשמה, אך דווקא אותה איננו מרגישים, וההתפתחות שלה קובעת באופן חד משמעי את מה שמתרחש עם הגופים. לכן בעל הסולם כותב בסוף "הקדמה לספר הזוהר", שרק תיקון הנשמות יעזור לנו לתקן את העולם שלנו ולהרגיש את החיים הגשמיים האלה כיותר טובים.

כל הפשעים המתרחשים בעולם הזה, הם תולדה של חוסר תיקון הנשמה. ובעולם הזה עצמו אין שום פעולות, אין תיקונים, כל התיקונים אפשריים רק דרך הנשמה.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 02.06.2010

One comment

  1. אוקסנה ברוק

    אחד התשובות הכי מדהימות  ששמעתי בנוסח כזה ברור חודשים אני מסתובבת עם השאלות האלה ובשנייה של קריאה קיבלתי תשובה תודה לך הרב לייטמן אתה באמת איש  האור  כמו שם המשפחה שלך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest