דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / מה אנחנו יכולים לאחל לעצמנו לשנה החדשה?

מה אנחנו יכולים לאחל לעצמנו לשנה החדשה?

אנחנו רואים איך לאורך ההיסטוריה כולה, האנושות כל הזמן טועה. ניסינו לעשות משהו וטעינו, שוב ניסינו ושוב פיספסנו, וכך כל פעם. אנחנו לא יכולים לעשות צעד אחד נכון. בחכמת הקבלה זה מוסבר בצורה פשוטה מאוד: האנושות לא יודעת את העבר שלה, מאיפה היא באה ולקראת מה היא הולכת.

העניין הוא, שירדנו למטה מעולם אין סוף עד לעולם שלנו, ועכשיו אנחנו שוב צריכים לעלות למעלה. אבל אנחנו לא מכירים, לא את הירידה, לא את העלייה העתידית, ולכן אנחנו נמצאים במצב עלוב כזה. הקבלה אומרת לנו, שאם אנחנו רוצים להיות אחרים, אז אנחנו צריכים לעבוד על איחוד העם שלנו, כלומר על מה שבעבר עשה אברהם בבבל העתיקה, כשקרא לכל המעוניינים להתאחד ואסף אותם לקבוצה אחת ויחידה שנקראת עם ישראל.

ישראל = "ישר-אל", וזה גם "לי-ראש", כלומר, אני הולך עם הראש קדימה. אותו הדבר ראש השנה = עם הראש קדימה. זה אומר שאני מתחיל להבין שתמיד אטעה ואקבל מכה בכל צעד קדימה, אפילו בצעד הקטן ביותר, אם לא אדע את תוכנית הבריאה ואת הדרך בה היא מובילה אותי. הדרך הזאת נסתרת מאדם רגיל, ואם אני לא אתקדם לאן שהטבע מוביל אותי, אלא לכיוון ההפוך, אז הטבע יגרור אותי בצווארון בחזרה וידחוף לכיוון הנכון. זוהי דרך של ייסורים. תיקון כזה הוא מאוד אכזרי. לכן עלינו להבין את תוכנית הבריאה, ולהתחיל ליישם אותה בצורה נכונה, את זה מלמדת אותנו חכמת הקבלה.

היישום הוא פשוט מאוד, הוא מסתכם בחיבור ואיחוד. זה נאמר לעם בזמן קבלת התורה בהר סיני: "האם אתם רוצים להיות כעם אחד בלב אחד, להימצא בערבות מלאה זה עבור זה, לא לעשות לחברך מה ששנוא עליך, ואהבת לרעך כמוך?". כל המצוות האלה נוגעות לעם שלנו, שבפנים בתוכו אנחנו צריכים להתאחד בצורה נכונה. ובקשר בינינו אנחנו מגלים את הבורא, את העולם העליון, את השלב הבא של ההתפתחות שלנו. ככל שאנחנו מתאחדים יותר,  כך אנחנו עולים יותר מעל לעולם שלנו ומתחילים להרגיש את דרגת הקיום הבאה, את המימד הבא. בעיקרון, זהו התפקיד שלנו. חכמת הקבלה נותנת הוראות מדויקות כיצד לעשות זאת, ומלמדת אותנו לפי מקורות קבליים מקוריים.

אני מאוד מקווה שהשנה הישנה שמסתיימת, תלמד אותנו איך להתייחס נכון לשנה החדשה, ומהיום והלאה נלמד לכוון את עצמנו להתפתחות ברורה ונכונה בהרמוניה, בקשר ובאיחוד בינינו. אם העם היהודי יעשה זאת, אז הוא ישפיע בצורה חיובית על כל העולם, ישמיד את האנטישמיות ויביא את האנושות לשגשוג, בכך שיעלה אותה לדרגת הקיום הבאה. הכול תלוי בנו, רק אנחנו קובעים את עתיד העולם.

בואו נעשה כך, שהשנה החדשה הזאת תהיה טובה, כפי שנקבע לנו מלמעלה, כדי שנוכל להביא למצב החדש את כל העולם, וכמו שנאמר בתורה, נהפוך להיות אור לגויים, נממש את עצמנו בצורה הטובה ביותר. זה הייעוד שלנו. בואו נעלה בשנה הזאת למדרגה של נצחיות ושלמות.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חגים. ראש השנה" מס' 2, 6.8.2015

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest