מהקבוצה לעולם

מתוך שיעור מס' 5, כנס קרסנויארסק

שאלה: כשאנחנו עובדים עם אנשים שאין להם "נקודה שבלב", אנחנו מרגישים שזה מביא להם שמחה. האם התחושות האלה הן עבודה רוחנית?

תשובתי: בעיקרון, אני עובר מתוכי לתוך הזולת. אני מעביר את ה"נקודה שבלב" שלי לתוך הרצונות שנקראים "הנשמה שלי". כל מה שנמצא מחוץ לי בתוך שבעה מיליארד בני האדם, זה הכול הנשמה שלי, רצון אחד, ואם אני אגלה את כולו, אז אני אגיע לגמר התיקון.

במילים אחרות, אני מגיע לגילוי הנשמה שלי ומה שממלא אותה ייקרא "בורא" בהיקפו האין סופי האמיתי. לכן, מטרתי היא לצאת מתוכי לזולת, ויחד עם זאת להרגיש כל אחד. במצבנו היום זה בלתי אפשרי!

כדי לתת לנו את האפשרות, המכשיר, מיומנויות העבודה של היציאה מתוכנו לתוך הזולת ולתוך כל אחד, אנחנו זקוקים לקבוצה. כלומר, הקבוצה היא בסך הכול המכשיר הראשוני שלנו. בשפת הקבלה זה נקרא "גלגלתא ועיניים".

כדי להבין נכון את המושגים הקבליים, אתם חייבים ללמוד את ה"מבוא לחכמת הקבלה", חייבים לסיים קורסים במכללה שלנו, אחרת לא תהיה לנו שפה משותפת ואתם תתקשו להבין אפילו את מה שתגלו.

וכך אתם תכירו את מה שמתגלה לכם, תבינו שההשגה הזאת נקראת כך, ואחרת נקראת כך. אתם תשלבו את מה שקיים בתוככם עם מה שנגלה לפניכם ברוחניות.

עלינו להגיע לדבקות עם כל האנושות, לצאת מתוכנו אל כולם. לכן, עלינו לארגן תחילה את ה"כלי" שלנו, את המכשיר שלנו כדי להכין אותו לעבודה עם כל העולם. לשם כך ניתנה לנו קבוצת מקובלים וגם שיטת חכמת הקבלה, ועלינו ללמוד את העבודה הזאת בתוך קבוצה ואחר כך להתקדם מהקבוצה לכל היתר.

העבודה העיקרית מתבצעת בתוך הקבוצה, ובעזרת הקבוצה לעבוד עם כל היתר. זה המקום שמתגלים כל החששות, ההשערות, וממש מעט ידע, מפני שרק עכשיו הכול מתחיל להתפתח ולהתכונן לעבודה, שם מתגלים עולמות לגמרי אחרים המלאים ב"אור חכמה", כלומר, בהשגת הבורא, בעומקו.

בתוך הקבוצה אנחנו משיגים "כלים" לעבוד עם הבורא. אף שבעזרתו אנחנו מתחילים להבין אותו מעט, אבל רק בחיצוניות, מפני שבקבוצה העולמית שלנו אנחנו רק מעבדים את הרצון להשפיע, "גלגלתא ועיניים", תכונות ההשפעה. אלה הן תכונות אגואיסטיות מאוד קטנות מדרגת שורש, א', וחלק מדרגה ב'.

כאשר כל הקבוצה העולמית תתחיל לעבוד לטובת כל הכלי העולמי אז אנחנו נתחיל לעבוד עם רצונות אגואיסטיים עצומים, שלא יכולים להתגלות עכשיו מפני שהם הרבה יותר גדולים, גבוהים משלנו ולכן כל כך רחוקים מההתקדמות הרוחנית.

נדמה לנו, שהמוני בני אדם כמו האירופאים או האפריקאים ואחרים, הם בלתי חדירים. אי אפשר לחדור לתוכם מפני שהם בעלי האגו הרוחני הגדול ביותר. אבל כאשר אנחנו נתחיל לעבוד לטובתם, כלומר, לחבר את הרצונות הענקיים שלהם לרצונות שלנו כדי לתקן אותם, למלא אותם, לשמוח בשבילם על המצב שלהם, אז שם אנחנו נתחיל לא סתם להשיג את פעולות ההשפעה, אלא את תכונת ההשפעה של הבורא לעומקה.

אני לא יודע למה אפשר להשוות זאת. ישנם אנשים שמקשיבים למוסיקה ונהנים ממנה. אני זוכר שהיה לי מנוי לפילהרמונית של לנינגרד וביקרתי שם לעתים קרובות, אבל אני לא מומחה ולכן ביקשתי ממוסיקאים מקצועיים לספר לי במספר מילים כיצר הם תופסים את "אגם הברבורים", נניח, או קונצרט של רחמנינוב.

זהו עולם שונה לחלוטין, הרגשות שונות, כולל רגשות ותהליך ביחד כאשר האנשים מבינים את הכול לעומק. אתה מכיר הרגשה שונה לחלוטין. דרך אגב, בקבלה אתה לא מכיר את הרגש הזה, אינך חודר לתוכו, אלא אתה נמצא בו, אתה הופך להיות הוא. לכן, מטרת כל התיקון של כל האנושות היא ההשגה העמוקה ביותר של הבורא שמסתיימת בדבקות מוחלטת בו.

מתוך כנס קרסנויארסק, שיעור מס' 5, 14.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
תסלחו לי, אבל מה הקשר לאנושות?
במקשה אחת עם כל האנושות
עבודה במעגלים

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/YIZj1

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest