דף הבית / המשבר ופתרונו / מהפכות מועילות להתפתחות

מהפכות מועילות להתפתחות

שאלה: האם המהפכות שהתרחשו למשל בצרפת וברוסיה היו בזבוז זמן או תהליך התפתחותי של הטבע?

תשובתי: לא, קודם כל מה זה בזבוז זמן? וכך אנחנו לא מבזבזים את הזמן? דווקא המהפכות וכל מיני אירועים כאלו שקרו לאנושות, היו הכי מועילות להתפתחות הנכונה של החברה האנושית, ולכן אנחנו צריכים לכבד אותם מאוד, האנושות למדה מהם הרבה. עד היום הזה אנחנו מרגישים בצרפת את המבנה של החברה, היחס לטבע, לחופש, להכול. מה שצרפת נתנה לעולם זה דבר עצום, כל הפילוסופיה, כל החופש, כל היחס לחברה, לפרט, לאדם, הכול מגיע לנו מצרפת, מהמהפכה הצרפתית.

מרוסיה מגיעה לנו מהפכה, אבל לכיוון אחר, לא כמו זו שהייתה בצרפת לכיוון האישי, האינדיבידואלי, אלא לכיוון החברתי, ראינו שגם בזה וגם בזה בעצם האנושות לא יכולה לעמוד והיא מרגישה היום בסופו של דבר בפשיטת רגל מכל הנטיות, מכל הפילוסופיות. אז היום אנחנו חייבים איכשהו לקבוע את הצורה העתידית של האנושות, ואנחנו לא יודעים איך, אני מדבר מצד האנושות.

ויש היום כל כך הרבה פילוסופיות וחכמים, וכל כך הרבה מכונים למחקר, הכול, אבל שום דעה לא יכולה להצהיר שהיא יודעת איך לסדר את החברה האנושית, וכל זה קורה כדי שנתקדם עד למצב שכולנו מרימים ידיים ומתחילים לראות מתוך הריקנות שלנו שחכמת הקבלה מדברת בדיוק על זה. זה למעלה מהשכל אנושי, אבל דווקא כשאנחנו נקבל את היחס של "אחרי רבים להטות", שזה למעלה מהשכל אנושי, דווקא אז נצליח.

מתוך שיעור הקבלה היומי, 22.12.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest