דף הבית / כלכלה / כסף / מהפכה תעשייתית תסיים את המשבר

מהפכה תעשייתית תסיים את המשבר

ידיעה: נראה שהכלכלנים בכל זאת מצאו פתרון: כלכלת שווקי המניות תישרף באש המשבר, אבל תחתיה תגיע מהפכה תעשייתית חדשה, שמנהיגתה לא תהיה סין, אלא ארה"ב. המודל הכלכלי שבו האמריקאים והאירופאים קונים מוצרים סיניים תמורת כסף, שאותו לוו מכל העולם, הולך להסתיים. כיום עולה על הפרק מודל חדש, שצופן למדינות המפותחות עתיד כלכלי מבריק.

בשנים הקרובות מנהיגותה של סין תהפוך לנחלת העבר. בעולם מסתמנת תזוזה טכנולוגית חדשה, טכנולוגיית הדפוס ב-3D מאפשרת לגלות סוגים חדשים לחלוטין של ייצור מכונות ורובוטים. החברות תיאלצנה לייצר את המוצרים במדינות שבהן הן מתכוונות למכור אותם.

הניהול של שרשראות האספקה למרחקים גדולים הופך להיות יותר ויותר מורכב, עלות השינועים הללו גבוהה, בנוסף הם מעוררים בעיות אקונולוגיות רבות. הוצאות הייצור במדינות המתפתחות גדלות מהר מאוד בגלל הגידול במשכורות, ובכך נלקח ממדינות אלו היתרון התחרותי היחיד שבידיהן.

התייחסותי: ההתפתחות אינה הולכת לפי רצון הכלכלנים, אלא לפי התפתחות החברה. ואילו החברה חייבת להפוך למערכת אינטגרלית אחת ולראות בהתפתחות הזו את עתידה, ולא בייצור מוצרים חדשים. מוגבלות הכלכלנים כבר הפכה למשל, נראה שהתחזיות שלהם משפיעות רק על הציטוטים בבורסות. העתיד לא נקבע על ידי הכלכלה, אלא על ידי החברה!

ידיעות קודמות בנושא:
הבנק העולמי צופה לסין משבר בקנה מידה גדול
סין כבר אינה רכבת מהירה
סין עומדת בפני משבר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest