דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / מהפך פנימי במקום מהפכה

מהפך פנימי במקום מהפכה

שאלה: מדוע בישראל האנשים אינם יוצאים לרחובות ומפגינים נגד העלאת מחירי הדלק, כפי שקורה במדינות אחרות? מדוע לא דורשים חלוקה צודקת?

תשובתי: האדם חייב לחוות מהפך פנימי, להבין לשם מה הוא חי, מה משמעות קיומו, מה זאת אומרת "להיות אור לגויים". צריך להסביר לו בשביל מה הוא בא לעולם הזה, מה הייעוד שלו, מה גורלו.

אנחנו חייבים לעורר באנשים את כל השאלות האלה, לחייב אותם להרגיש את כל חשיבותן. אם נציב עבורם סולם ערכים חדש, כולם יתקדמו בצורה נכונה.

המהפך חייב להתרחש בתוך האדם: הוא חייב להפוך מאינדיבידואליסט לאדם שמשתוקק לחיבור בין כולם. ואין לזה כל קשר לפוליטיקה, וגם לא לכלכלה, לשום דבר. אם כולם ירצו את האיחוד הזה ויבינו שזאת המטרה שהטבע מעמיד בפנינו, הם יצליחו להתגבר על כל הבעיות שמתעוררות.

ואף אחד לא יצא לרחובות. הישראלים הם אינדיבידואליסטים גדולים מאוד. רק האור העליון יכול לאחד אותם. לכן רק הפצת חכמת הקבלה יכולה לעזור לנו להשתנות.

אך אם הפעולות שלנו אינן מכוונות לאיחוד, הן לא יעזרו לנו בכלל: לא להתגבר על העוני, לא על הרעב, לא על המחסור בדיור, לא על משבר המים, ולא על העלאת מחירי הדלק. כל הגילויים האלה נובעים מכוח אחד, שמתפצל להמון גורמים שונים שמפעילים לחצים שונים על האדם. והאדם מצידו חייב לומר ש"אין עוד מלבדו", שכל הדברים הללו באים כדי שהוא יחבר אותם יחד ויגלה אותם ככוח אחד.

שאלה: ומה היה קורה אילו החברה שלנו הייתה מתוקנת?

תשובתי: האור העליון רוצה להיכנס לתוך הכלים (הרצונות), אך הרצונות האלה מנוגדים והפוכים מהאור. דווקא הניגודיות וההופכיות הזאת היא שמזמינה את המחירים הגבוהים של הדלק, את אסונות הטבע, השריפות ואפילו המלחמות. הרי הכלי, כלומר החברה, אינו תואם לאור!

לכן, איננו עוסקים בבעיות הדלק, הביטחון וכן הלאה. כל מה שאנחנו צריכים לעשות זה לאזן את העליון והתחתון, הסיבה והמסובב. הכלי חייב להידמות לאור, כמו שכתוב: "הוא ושמו אחד".

מתוך שיעור בנושא "הכסף כגורם לחיבור", 02.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
סכנת התייצבות פרונטאלית מול הטבע
הכול תלוי בכל אחד מאיתנו
אנחנו אחראים לעולם כולו!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest