דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מהנקודה עד מלכות דאין סוף

מהנקודה עד מלכות דאין סוף

laitman_2009-08_5970-70.jpg

אין אור בלי כלי, אין מילוי ללא רצון. האור העליון נמצא במנוחה מוחלטת, הוא ממלא וסובב את כל הבריאה. הכול תלוי רק ברצון שלנו, בכלֵי קליטה שלנו. כלומר, הכול תלוי בהשתוות הצורה של המילוי עם הרצון: אם הרצון שלנו ישתוקק לאותה תכונת המילוי, אזי נוכל להרגיש את המילוי, אולם אם הרצון שלנו אינו תואם את אותה תכונת המילוי, אזי לא נוכל להרגיש את המילוי (כפי שקורה בעולם שלנו).

אנחנו צריכים להביא את הרצון שלנו אל האור העליון, כדי שהוא ימלא אותו, והרצון חייב להיות תואם לאור (להימצא בהשפעה). ואז נשאלת השאלה מהיכן ניקח את אותו כוח השפעה? – המקובלים אומרים, שכוח ההשפעה נמצא בכל אדם, אך בכמות קטנה מאוד, הכמות הזו אינה משתנה אלא אם כן נתחבר עם בני אדם אחרים.

כלומר, אם אדם רוצה להשיג השפעה הוא צריך להיות מוכן לעשות הכול בכדי לקבל מהחברים את הרצון להשפיע שלהם, רק אז הוא ירכוש מהם את הרצונות שלהם באותה המידה שבה הוא ישפיל את עצמו ויגביה את חבריו, כך הוא יוכל לקבל מהם רצון גדול להשפיע – גם בכמות וגם באיכות.

אם לאדם יש רצון להשפיע, אז בזמן הקריאה בספר הזוהר האור משתווה לרצון, כלומר האור משפיע, מסדר בתוכו את הרצון הזה וממלא אותו. לכן ההכנה לקריאה בזוהר צריכה להיות מיושׂמת בקבוצה, בהתכללות הדדית זה בזה, בכדי לעצב רצון חזק.

אנחנו יכולים לזרז את הזמן, לצמצם אותו, מבלי לשקוע בייסורים פיזיים ממושכים. אנחנו יכולים לפעול ביחס לחברים בקבוצה, וכך לרכוש את הרצון הזה, רצון להשפיע, שאנחנו חייבים להשיג, עלינו להחליף את היסורים הפיסיים ביסורי אהבה מכך שאיננו משיגים את הרצון להשפיע.

הכול בידיים שלנו. אנחנו באמת יכולים לצמצם את הזמן עד לאפס. הבורא ברא רק נקודה של "יש מאין", את כל השאר הוא נתן לנו כדי שאנחנו נגדיל את הרצון שלנו מממדים של נקודה ועד למימדים של מלכות דאין סוף.

לכן, יש לנו רק אפשרות אחת! להשיג רצון אל האור, להשתדל להיות יחד בתוך הרצונות הקטנים שלנו ולהשפיע, זה יהיה אפשרי רק בזכות האיחוד והחיבור.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 06.06.2010

רשומות קודמות בנושא:
לבד אי אפשר בדרך
זוהר – המגבר הרוחני
העיקרון הבסיסי של ההתקדמות הרוחנית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest