דף הבית / חינוך, ילדים / מהלך חדש במשחק אין סופי

מהלך חדש במשחק אין סופי

דעה (מ. קינגואל, Kingwell, פרופסור לפילוסופיה, קנדה): משחק זה יציאה מהשגרה. במשחק, הזמן הופך לנצחי ומתגלה כעושר בלתי פוסק. כאשר אנחנו מתלהבים ממשחק אנחנו לא שמים לב איך שהזמן זז.

משחק, זה יציאה מעבר ליכולות שלנו, עלייה למדרגה חדשה של התפתחות. זה נכון לגבי כל היצורים החיים, מראשית החיים. על ידי משחק החיות מוצאות את מקומן בלהקה, הילדים רוכשים מיומנויות חדשות, כולל התחום החברתי. תהליך החיזור משתווה למשחק. זוהי יציאה מהזמן הרגיל, מהמרחב הרגיל.

משחקים סופיים מניחים מראש את הסיום, הסוף. דוגמה טיפוסית הם משחקי הספורט. המרחב הינו מוגבל, הזמן הוא כרונולוגי. אך ישנו מרכיב של הפתעה, השחקנים סומכים על המזל. אף פעם לא ידוע מראש איזו קבוצה תנצח, אחרת לא מעניין לעקוב אחרי המשחק.

במשחק הסופי המהלך הנכון הוא זה שמקרב את המשחק לסיומו. במשחק האין סופי המהלך הנכון מאפשר לו להימשך הלאה. משחקים כאלה הינם פתוחים לעתיד, הם אינם מוגבלים בזמן, הם מחזירים אותנו לילדות, שבה שיחקנו פשוט מפני שהיה כל כך כיף לשחק!

דוגמה אופיינית למשחק אין סופי הוא ריקוד, תיאטרון, ציור, מוסיקה. הם מאפשרים לנו להרחיב את שדה האמצעים והיכולות שלנו, לצאת מעבר למושג העצמי הרגיל.

המשחק הוא שטח צמיחה שתמיד פתוח בפנינו, אפילו אם הילדות הסתיימה.

התייחסותי: אנחנו נתקרב למדרגה הבאה של ההתפתחות שלנו, כאשר נעסוק בהספקה ההכרחית במשך שעה-שעתיים ביום, ובשאר הזמן נשחק בהתפתחות שלנו, כמו ילדים, במדרגה הבאה שלנו, בהשפעה ובקשר הדדי. ובו נגלה את העולם העליון, את המימד החדש.

ידיעות קודמות בנושא:
משחק נפלא
משחק שמשנה את הערכים של האדם
למה מוצא חן בעינינו לשחק

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest