דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מהי תנועה רוחנית?

מהי תנועה רוחנית?

laitman_2009-05-04_1337-70.jpg

המצב הקשה והגרוע ביותר שמורגש על ידי המלכות, זה מצב של מילוי מלא באור בעולם אין סוף, כיוון שאין לה שום כיסוי מצידה. כל זה מאלץ את המלכות לעבור המון שינויים, שנקראים תנועות, פעולות. כל שרשרת ההרגשות הזאת שמלכות חווה, נקראת התנועה שלה. לכן, מדובר על הרגשות פנימיות, על חכמה פנימית, על תנועה פנימית, על כך שהכל נעשה רק על ידי הרצון והכוונה שמלווה אותו. חוץ מזה, לא קיים יותר שום דבר במציאות!

העולם שלנו, שאותו אנחנו רואים סביבנו הוא עולם מדומה. הכל מתרחש בתוך מלכות דאין סוף, וזאת עד שהיא תשלים את עצמה ותהפוך למקבלת בעל מנת להשפיע, כלומר תסתלק מהרגשת הקבלה לעצמה, שהייתה בה עד לצמצום א'. למרות שההרגשה הראשונה הזאת לא נקראה אגואיסטית, מפני שהיא לא ביצעה את זה בכוונה תחילה ולא הבינה את המצב, שאליו נכנסה.

לכן תנועה רוחנית אינה משתנה ואינה מוערכת בכמות הפעולות הגשמיות, אלא רק על ידי המצבים הפנימיים, שאותם האדם עובר. ולכן כל כך קשה להעריך אותו. כל אחד שואל: כיצד אבדוק בכמה התקדמתי? זאת ניתן לבדוק, רק אם אתה כבר נמצא בעולם הרוחני ויכול לספור באופן מדויק את כמות הפעולות הרוחניות שעשית.

אנחנו רואים על ילד קטן, שהוא בכלל לא יודע היכן הוא קיים וכיצד. ורק בכך שגדל בהדרגה, הוא משפר בצורה איכותית את המוח שלו ומתחיל לספור, מה היה אתמול, היום, מחר. הוא לומד להרגיש את הזמן, ואחר כך את התנועות. מלמדים אותו: תעשה כך, וכך אל תעשה. כלומר הוא מתחיל להשׂיג דברים מסוימים ואת הקשר ביניהם, לומד לעבור בצורה הכרתית ממצב אחד לשני, לשמוע ולבצע את עצות המבוגרים.

אותו הדבר מתרחש גם בעולם הרוחני, ואנחנו מגיעים לתנועות רוחניות. אך הן כולן רק בתוך האדם. מבחוץ שום דבר לא קורה, ושום דבר אינו תלוי בפעולות חיצוניות. אך על ידי פעולות חיצוניות אנחנו יכולים להשפיע על המצב הפנימי שלנו, מפני שזו שאלה של פסיכולוגיה. אנחנו נכללים בסביבה הסובבת אותנו בזכות ההשתתפות החיצונית שלנו, פעולות גשמיות כשלהן, והודות לכך מתחברים עימה פנימית. והקשר הפנימי הזה משפיע עלינו ונחשב בעבודה הרוחנית שלנו.

לכן, הכל תלוי בהכרת הרע שלנו, רק למענו דרושים כל הלימוד והעבודה. באותו הרגע, שהאדם מרגיש את האגואיזם שלו, הוא מוכן לבצע תנועה רוחנית, כלומר שינוי בתוך עצמו, כדי להיפטר מהרע הזה. והלאה, השאלה היא, מה זה הרע הזה, שממנו הוא רוצה להיפטר, עד כמה הוא גדול בכמות ובאיכות, ביחס להשפעה או לקבלה.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 06.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
אמצעים להתקדמות רוחנית
משׂחק עם אור אין סוף
מאהבה לשנאה ובחזרה אל האהבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest