דף הבית / אקטואליה / מהי רשת חברתית טובה?

מהי רשת חברתית טובה?

שאלה: פייסבוק נמצאת לאחרונה במוקד סערה נוסף בגלל מסמכים שהדליפה מנהלת לשעבר, מסמכים שחשפו שהחברה הייתה מודעת לכך שהשירותים שלה משמשים להפצת שנאה, אלימות, פייק-ניוז. האם לדעתך צריך לפרק את המונופול של פייסבוק ולהטיל רגולציות על החברה הזאת?

תשובתי: הייתי מפרק את כל מערכת האינטרנט באופן שבו אנחנו משתמשים בה. כולם חשבו שזה יהיה כלי טוב לפרסם דברים טובים, לחנך אנשים, ליצור קשר יפה וטוב ביניהם. ודאי שזה בלתי אפשרי "כי יצר לב האדם רע מנעוריו" (בראשית ח', כ"א) אין מה לעשות. עלינו לחנך את האנשים, ואחר כך ללמד אותם איך להשתמש ברשתות חברתיות. בינתיים עלינו לחשוב מה אנחנו יכולים לתקן, אבל אף אחד לא חושב על כך. עכשיו כולם רוצים למצוא את האשמים.

שאלה: האם אתה בעד הרשתות החברתיות?

תשובתי: ודאי שכן, בתנאי שהן טובות. הרשתות החברתיות יכולות לעשות ממש מהפכה עולמית מעולה ולהעלות את בני האדם לדרגת "אדם", אבל לא בצורה הנוכחית, זה ברור. כעת הן פועלות לפי טבע האדם, זאת אומרת בצורה אגואיסטית. עד שנבין באיזה מצב עלינו להיות ואיזו צורה עלינו לקבל, אז הרשתות החברתיות יהיו רק לרעתנו.

שאלה: מהי רשת חברתית טובה?

תשובתי: טכנית לא צריך שום דבר, אלא למלא אותה בתוכן הנכון. אנחנו עדיין לא בדרגה כזאת, אבל הרשת חייבת לדאוג לטובת בני האדם, לחנך אותם איך להתקשר ביניהם, ולהוביל אותם לאידיאלים נעלים, למלא אותם באהבה, בחיבור. מה שאני אומר נשמע כאילו אני מדבר לילדים קטנים שיהיו טובים, אבל אני חושב שיש כאן דרך ארוכה מאוד עד שהאנושות תבין שאין ברירה, אנחנו חייבים פשוט להתנתק מהאידיאלים האגואיסטיים שלנו.

שאלה: אם היינו מפתחים אלגוריתם נכון, מהו היה בדיוק?

תשובתי: אלגוריתם שישטוף את המוח בעיקרון "ואהבת לרעך כמוך". זה מה שיציל אותנו, יקדם אותנו, יעלה אותנו ויוביל אותנו לחיים טובים, למצב שבאמת נרגיש שאנו חיים בגן עדן, למעלה מהקרקע, למעלה מהאגו.

 

מתוך ישיבת כתבים, 5.10.2021

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest