דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מהי "עלייה רוחנית למעלה"?

מהי "עלייה רוחנית למעלה"?

laitman_2010-12-12_9524-70.jpg

תלמוד עשר הספירות, חלק א',  "לוח התשובות לפירוש המילות"

שאלה כ"ו) מהו "למעלה"?

"השואת הצורה של התחתון אל העליון היא עליה "למעלה"".

אין שום עליות וירידות, תנועות ימינה- שמאלה, למעלה – למטה – כל זה מוערך רק ביחס לתכונות, ומדובר על השינוי שלהן, השגת השתוות התכונות של התחתון והעליון.

אך מה קורה כשהתחתון "עולה" לעליון והופך להיות בדיוק כמוהו? הוא נעלם לגמרי והופך להיות העליון או שהוא מתקיים לידו?

לכל אחד נשארים הרצונות, הנטיות, התכונות הטבעיות שלו, שלא משתנים. חומר הרצון להנות נשאר בלתי משתנה. כתוב: "כשם שפרצופיהם של כל יחיד ויחיד אינם, משונה זה מזה – כך כן דיעותיהם משונות זו מזו". באדם לא משתנה דבר מלבד הכוונה איתה הוא משתמש בכל רצונותיו ותכונותיו.

אם אנחנו משתווים בכוונותינו – לפי דרגתן ועוצמתן, פירוש הדבר שאנחנו נמצאים באותה דרגה. ואם אחד נמוך יותר והשני גבוה יותר, פירוש הדבר שהכוונות של האחד חלשות בינתיים מהכוונות של השני. התחתון בהיותו עולה לעליון הופך להיות "כמוהו" – אך לא הוא עצמו. כמובן נשאר הבדל ביניהם.

כשאני עולה לבורא ב-125 מדרגות ההשתוות, בכל אחת מהן, אפילו במדרגה הקטנה ביותר, אני כבר מרגיש אותו ונדבק בו באופן כלשהו. בכל מדרגה הבאה אני מתחבר עימו ומכיר אותו יותר ויותר. אך למרות זאת נשארים הבורא והנברא והקשר ביניהם שנקרא "דבקות" – אחד לא נעלם בתוך השני.

כך ש"עליה למעלה", זו השוואת הצורה של התחתון אל העליון. הם משתווים רק בצורת ההשפעה שלהם, אולם כל אחד נשאר עם תכונותיו הטבעיות.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 22.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מיני עולם אין סוף
סוד העברת החכמה
אל הבורא – במדרגות הרצונות

השואת הצורה של התחתון אל העליון היא עליה "למעלה".

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest