דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מהיכן ניתן לקחת כוס עבור אור אין סוף?

מהיכן ניתן לקחת כוס עבור אור אין סוף?

הרב"ש, ביאור למאמר "פתיחה לחכמת הקבלה": "ישנו משל על שני אנשים שהיו בצעירותם חברים, ולאחר מכן נפרדו דרכיהם : אחד נעשה מלך, והשני נעשה עני מרוד.

לאחר שנים, כשנפגשו סיפר למלך על מצבו הדחוק, נגע הדבר לליבו של המלך ואמר לחברו, אתן לך מכתב לשר האוצר שלי, כדי שיתן לך רשיון להכנס לאוצר למשך שתי שעות, ובשתי השעות האלו כמה שתצליח לאסוף, שלך הוא.

נכנס הוא איפה, עם קופסתו שהיה רגיל לקבץ בה את הנדבות, לתוך אוצר המלך. במשך חמש דקות מילא את קופסתו ויצא החוצה שמח וטוב לב. אולם הממונה על האוצר לקח את קופסתו ושפך את כל אשר קיבץ.

פרץ העני בבכי. אמר לו הממונה : קח את קופסתך ומלא בה כסף אחר. נכנס שוב העני ומילא את קופסתו, ושוב כשיצא החוצה שפך הממונה את כל כספו מן הקופסה.

וכך חזר התהליך עד שנגמרו השעתיים. וכשיצא העני בפעם האחרונה החוצה אמר לממונה : אני מתחנן לפניך, השאר לי את מה שקיבצתי, שכן זמני עבר ואיני יכול להיכנס עוד לאוצר.

אמר לו הממונה, מה שאספת, כעת שלך הוא וכן כל הכסף ששפכתי לארץ במשך שעתיים. ומה ששפכתי את כספך בכל פעם הוא מטעם שרציתי להיטיב לך, שהרי מלאת את קופסתך הקטנה ולא נותר לך מקום להכניס בה עוד".

איננו מסוגלים לקבל בבת אחת את כל אור אין סוף, ולכן כל העבודה שלנו בקבלת האור נחלקת להרבה זמנים ומצבים.

כמו כן, כל המצבים הקודמים שלנו, שאותם עברנו בכל הגלגולים, מצטברים ונאספים יחד למצב אחד כולל שבו כל הרצונות/הכלים וכל האורות, מתחברים יחד עד שאנחנו מגיעים למצב של גמר התיקון השלם, איפה שהכול מתמזג לאחד ושוב מתגלה מלכות דאין סוף המלאה בכל אור האין סופי.

מתוך שיעור על ביאור למאמר "פתיחה לחכמת הקבלה" של הרב"ש , 17.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
כוח האהבה בהתנגדות לשׂנאה
בטיולי בעולמו של הבורא
אור אין סופי או חושך אין סופי?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest